مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به استفاده از زیتون در استان سمنان به عنوان فضای سبز گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای کشت صنعتی این محصول در استان وجود دارد و سمنان جزو ۵ استان برتر تولید زیتون کشور است.
کد خبر: ۹۵۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 05 April 2021
استان سمنان جزو 5 استان برتر تولید زیتون در کشور است

 

به گزارش تابناک سمنان جواد میر عرب رضی  از تدوین طرح 10 ساله برای توسعه زیتون در کشور خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه‌ای سطح زیر کشت زیتون با سطح غیر بارور به 150 هزار هکتار برسد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرا و تحقق طرح توسعه زیتون تولید روغن آن به 100 تن برسد.

 استان سمنان از استان‌های خوب در زمینه کشت زیتون هست 

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان سمنان از استان‌های خوب در زمینه کشت زیتون هست؛ افزود: بخشی از کشت زیتون در سمنان در قالب فضای سبز است.

میر عرب رضی سطح زیر کشت زیتون در استان سمنان را 4300 عنوان کرد و گفت: میزان تولید زیتون نیز در این استان 12000 تن است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در زمینه کشت زیتون عملکرد مطلوب دارد اضافه کرد: سمنان در زمینه کشت و تولید زیتون جزو 5 استان برتر در کشور است.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه عملکرد استان سمنان بیشتر به سمت تولید روغن زیتون است؛ افزود: مصرف کنسرو در کشور 4 برابر نرم جهانی است اما باید رویکرد به سمت مصرف روغن باشد و این اهتمام در استان سمنان وجود دارد و این جای مباهات است.

میر عرب رضی خاطر نشان کرد: 17 درصد از عملکرد موجود در استان سمنان تبدیل به روغن می‌شود و این روغن با توجه به اقلیم کیفیت خوبی دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه سطح زیر کشت محصول زیتون گفت: بخش عمده اقدامات وزارتخانه در حوزه‌های انتقال دانش فنی و اجرای کلاس‌های ترویجی و آموزشی هست.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی درباره سرمازدگی باغات نیز گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی سرمازدگی امری حتمی بوده و جزو لاینفک بوده اما لازم است در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

میر عرب رضی تصریح کرد: بخشی از مبارزه با سرمازدگی نیز به مدیریت تغذیه باغ بستگی دارد به این معنا که استفاده از کود و همچنین ارقام مقاوم در برابر سرمازدگی در کاهش میزان سرمازدگی اثر مستقیم دارد.

وی افزود: به‌عنوان مثال در محصول زیتون رقم آربکین رقمی است که در برابر سرما مقاوم است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار