کد خبر: ۹۵۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 05 April 2021

درحالي دوماه به تبليغات رسمي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا وقت باقي است که برخي از کانديداي اين دوره از انتخابات از ماه ها قبل، تبليغات غيررسمي خود را آغاز کرده بودند و شنيده ها حاکي است که برخي ها در محلات با توزيع بسته هاي معيشتي و... تلاش کرده اند راي مردم را جلب کنند که با توجه به شرايط بسيار سختي معيشتي و اثرات شيوع کرونا بر زندگي مردم و بدون برنامه بودن دولت براي اين خانواده ها، فرصت بهتري را براي اين کانديداهاي شورا فراهم کرده است تا در اين رقابت از اين شيوه استفاده کنند و بسياري از آنها که فاقد کارنامه و عملکرد قابل قبول وارائه هستند، تلاش مي کنند با صرف هزينه هايي و با شيوه هاي غيرمتعارف، غيرقانوني و... اقدام به جلب آراي احتمالي کنند.
متاسفانه در هر دوره شورا و بخصوص در دوره اخير شاهد افزايش تخلفات اقتصادي و... برخي از اعضاي شوراها و شهرداران در مناطق مختلف بوده ايم که اين موضوع نشان مي دهد که در دور جديد انتخابات شوراها از يک طرف بايستي در تاييد صلاحيت ها توجه بيشتري شود تا افراد داراي صلاحيت کامل بتوانند در عرصه انتخابات وارد شوند واز طرفي ديگر افراد تاييد نشده، نتوانند با رفتن به پايتخت و... تاييديه شان را کسب کنند. بطور حتم داشتن شوراي متخصص، متعهد و کاردان باعث مي شود که شهرداراني را با اين ويژگي ها انتخاب کنند واز ميزان تخلفات نيز کاسته شده و ميزان رضايت شهروندان از نوع و ميزان خدمات‌رساني به آنها نيز افزايش مي يابد.متاسفانه براي هر انتخاباتي، اسپانسرهايي براي حمايت از کانديداها وارد گود مي شوند که بعد از انتخابات انتظار دارند راي آورندگان نيز جبران نمايند و حمايت هاي لازم را از آنان داشته باشند که اين زدوبندها وبده بستان ها، نتيجه اي جز فساد ندارد و دستگاه هاي نظارتي بايستي بااين پديده برخورد بيشتري نمايند.
برخي از تاجران و پيمانکاران و... درحالي حمايت هايي را از کانديداهاي انتخابات دارند که زمانيکه به آنها گفته مي شود براي رفع مشکلاتي از محرومين مشارکت کنند، حاضر نيستند ريالي در اين حوزه هزينه کنند و حداقل براي آن دنياي شان سرمايه گذاري کنند و فقط به اين دنيا مي انديشند که جايي هزينه کنند تا بتوانند فوري حاصلش را ببينند و به شرعي و قانوني بودن آن هم چندان توجهي ندارند.مورد ديگر اينکه مردم بايستي در انتخاب شان توجه بيشتري نمايند. در زمان تهيه گزارش از محلات حاشيه اي و بافت هاي فرسوده که بيشترين جمعيت راي دهنده نيز در همين مناطق ساکن هستند، يکي از گلايه هاي مشترک اهالي اين بود که کانديداها در زمان تبليغات رسمي و غيررسمي انتخابات، وعده هاي زيادي را براي رفع مشکلات اين مناطق و ساکنانش داده اند، اما از جمعه پس از انتخابات نمي توان راه يافتگان به شورا را حتي به راحتي ديد وبا آنها صحبت کرد و از طرفي ديگر کمتر مي توان آنها را در محله شان ديد وبه همين دليل مشکلات محلات همچنان پابرجاست که اين تجربيات نشان مي دهد که ساکنان اين مناطق تلاش کنند به برنامه ها و عملکرد کانديداها راي دهند تا کساني وارد صحن شورا شوند که بتوانند پيگير رفع مشکلات شان باشند و مصوبات گره گشا براي رفع مشکلات محلات و... داشته باشند و آنها را مانند زمان تبليغات، در محلات و مناطق زندگي شان ببينند تا بعد دوباره و چندباره از نوع انتخاب شان پشيمان نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار