با امضای تفاهم نامه‌ای، مرکز نوآوری و فناوری زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی در پارک علم و فناوری استان سمنان راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 06 April 2021
 
راه اندازی مرکز نوآوری زمین شناسی در پارک سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان صبح امروز در حاشیه سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان سمنان، با امضای تفاهم نامه‌ای، مرکز نوآوری و فناوری زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد.

استان سمنان دارای پتانسیل‌های خوبی از جهت زمین شناسی و ژئوتوریسم و میراث زمین شناختی ایران است و از آن جمله می‌توان به کویر چاه جام (در جنوب شاهرود)، چشمه هفت رنگ موجن (در منطقه کویری استان سمنان)، آبشار زیبای موجن و همچنین جنگل ابر که کوتاه‌ترین فاصله را بین کویر و جنگل دارد، اشاره کرد.

کامبیز مهدیزاده، مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم با تاکید بر ضرورت وجود مدیران نوآوری و فناور، گفت: ما در سال ۱۳۹۴ حدود ۸۰۰ میلیون دلار جهت تعمیر و راه اندازی چاه‌های نفتی کشور هزینه کردیم. اکونومیست در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده است که چین ۱۴ درصد بیشتر از آمریکا صادر کرده و کمتر واردات داشته است و این امر به معنای آن است که تمرکز کشور چین به نوآوری و فناوری بوده است.

مهدیزاده با بیان اینکه پیشرفت با نگاه نو حاصل می‌شود نه با درآمد و دلارهای نفتی، خاطر نشان کرد: امیدوارم با راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی و با ایجاد این زیست بوم شاهد اثرگذاری شرکت‌های فناور در عرصه زمین شناسی و معدن باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار