متاسفانه طی سال‌های اخیر در نگاهی نابرابر شاهد انتصاب مدیران غیر بومی بسیاری در سطح استان هستیم، استانی که خود صادرکننده نیروهای انسانی بسیار در جای‌جای کشور به‌ویژه پایتخت و حتی در سطح وزارت بوده است، اما وقتی نوبت به انتصاب در خود استان می‌رسد، مدیران غیربومی بر مدیران بومی ترجیح داده می‌شوند!
کد خبر: ۹۵۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 07 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: "فارس در قله است" جمله‌ای صریح و کوتاه از مقام معظم رهبری که حرف‌های بسیاری درونش نهفته است.

مقام معظم رهبری همچنین دانشگاه شیراز را دارالعلمی در دارالعلم خواندند و بر توان و ظرفیت بالای نیروی انسانی در این استان صحه گذاشتند.

استانی پهناور با ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف که ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد.

پزشکان چیره‌دست فارسی همواره در سطح کشور و حتی جهان سرآمد هستند و اساتید بسیاری از دیار فارس در جایگاه‌های مختلف علمی در سطح دنیا حرف‌‌ها برای گفتن داشته‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که فارس قطب پزشکی جنوب کشور است و سالیانه از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس مراجعه کنندگان بسیاری به استان وجود دارد.

متاسفانه طی سال‌های اخیر در نگاهی نابرابر شاهد انتصاب مدیران غیر بومی بسیاری در سطح استان هستیم، استانی که خود صادرکننده نیروهای انسانی بسیار در جای‌جای کشور به‌ویژه پایتخت و حتی در سطح وزارت بوده است، اما وقتی نوبت به انتصاب در خود استان می‌رسد، مدیران غیربومی بر مدیران بومی ترجیح داده می‌شوند!

فارغ از نگاه سیاسی که بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل این انتصابات است، این نکته به ذهن متبادر می‌شود که آیا در فارس جوانان نخبه و متبحری رشد نکرده‌اند که برای مسوولیت‌های نه چندان مهم هم باید دست به دامان استان‌های همجوار شویم؟!

دغدغه‌ای بزرگ برای مردم فارس و برخی مسوولان که قطعا نباید به آن بی‌توجه بود.

تاریخ نشان می‌دهد که طی سال‌های مختلف انتصاب مدیران غیربومی که اشرافی به مسائل استان نداشته‌اند، آسیب‌های جبران‌ناپذیر بسیاری را برای استان به همراه داشته است که باید از رخداد دوباره آن پیشگیری کرد؛ لذا ضروری است مسوولان و دلسوزان استان مانع از این اقدام آسیب‌زا شوند.

چنانچه جوان‌ترین نماینده مجلس فعلی نیز که نماینده مردم شیراز و زرقان است، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از انتصاب مدیر پتروشیمی شیراز که یک فرد غیربومی است انتقاد کرده است.

روح‌اله نجابت در توئیتی اعتراض خود را چنین بیان داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در سال ۸۷ استان فارس ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که بیش از همه استعداد و توانمندی‌های نیروی انسانی در این استان چشمگیر است، چگونه است که آقای مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)بنا دارند نماینده بعدی این ستاد را در استان فارس از نیروهای غیربومی انتخاب کنند؟!

در مقاطعی از تاریخ این استان از مدیران غیربومی که اشرافی بر مسائل استان نداشته‌اند، آسیب دیده و حق مردم است که مدیرانشان از خودشان باشند و در این راستا دلسوزان فارس نباید بر سر حق این مردم مسامحه کنند.

این سوال را باید از وزیر دفاع نیز پرسید که در زیرمجموعه ایشان-سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح- چرا مدیریت پتروشیمی شیراز را به برادری خارج از استان فارس سپرده‌اند و ظرفیت‌های نیروی انسانی ممتاز استان را نادیده گرفته‌اند!

فارس طی سال‌های متمادی نشان داده است که در همه حوزه‌ها نیروی انسانی متخصص پرورش داده است و لذا نیاز است مسوولان بالا رده استان اجازه ندهند انتصاب مدیران غیر بومی در استان علاوه بر آسیب زدن بر پیکر فارس، انگیزه جوانان متخصص را نیز کور کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار