رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان‌ شاهرود از لحاظ شیوع کرونا از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر رنگ داد.
کد خبر: ۹۵۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 07 April 2021

مشرق نیوز - عکس/ دفن یک کرونایی در یکی از روستاهای ساری

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن  افزود: همان طور که پیش بینی می شد با روند صعودی افزایش مبتلایان که در چند روز اخیر شاهد بودیم، شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به گفته وی، شهرستان میامی که در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ کرونایی داده است.

وی با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه داشتند، تصریح کرد: از این تعداد مراجعه کننده ۱۷ تن در بخش های ویژه بیماران کرونایی بستری شدند.

چمن از بستری ۱۰۳ تن مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد بستری، ۱۱ بیمار با حال بد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه محدودیت‌های شدیدتری در روزهای آینده اعمال خواهد شد، تصریح کرد: از همگان انتظار می رود موضوع همه گیری را  جدی تلقی کنند و از شکل گیری هرگونه اجتماع و دورهمی پرهیز شود.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر  (۱۷ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۷ هزار و ۴۳۰ تن بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۳۶۹ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ تن رسید.

همچنین با فوت ۱۷۴ تن از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ تن رسیده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار