یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: دیدار با خاتمی در حد دید و بازدید عید بود و مسائل انتخاباتی در آن مطرح نشد.
کد خبر: ۹۵۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 07 April 2021

تصویر خاتمی بالاخره از تلویزیون پخش شد - مردم سالاری آنلاين

 

به گزارش تابناک سمنان حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص کاندیداتوری علی لاریجانی در ۱۴۰۰ و احتمال حضور او در اردوگاه اصلاح طلبی گفت: من احتمال کاندیداتوری لاریجانی را دور از انتظار نمی دانم اما اینکه او کاندیدا مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران باشد را به استناد آیین نامه این جبهه که به تایید اکثریت اعضای جبهه اهم از حقیقی و حقوقی رسیده است، منتفی می دانم.

او افزود: براساس منشوری که سند اصلی همگرایی تیم احزاب اصلاح طلب است به دلایل مختلف در انتخابات دور سیزدهم، این جبهه تنها از کاندیدا اصلاح طلب حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. در مجموع مراحل سازماندهی و استقرار به پایان رسیده و در شرف ورود به تعیین شاخص ها و سایر مراحل عملیاتی برای انتخابات پیش رو هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: بر حسب تجارب ادوار گذشته مسلما دغدغه اصلاح طلبان از عبور نامزدهای مورد قبول آنها از فیلتر شورای نگهبان در مقایسه با جریان اصولگرا کما فی السابق جدی تر است اما اینکه ما در انتخابات آتی، اصلا داوطلب اصلاح طلب نداشته باشیم منتفی است چون جنس انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس، متفاوت است و همواره نظام جمهوری اسلامی بر مساله مشارکت حساس بوده است.

او ادامه داد: طرح این گزاره که در انتخابات پیش رو مساله اهم مشارکت مردم و انتخاب فرد اصلح است تاکیدی از سوی رهبری است بر تکرار راهبرد چهل و چند سال اخیر، از این رو من پیش بینی می کنم هر چند دشوارتر از جریان رقیب خواهد بود اما اصلاح طلبان در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آینده دارای نامزدهای انتخاباتی مورد تایید شورای نگهبان هستند.

[جزئیات دیدار اصلاح طلبان با سیدمحمد خاتمی]

رسولی در رابطه با کاندیداتوری عارف برای انتخابات و پیش بینی میزان اقبال مردم به او افزود: امروز عارف هم در کنار نامزدهایی که خودشان را گرم می کنند یکی از کاندیداهای بالقوه جریان اصلاحات است اما اینکه در نهایت در صحنه های پایانی رقابت های انتخاباتیَ، چه چهره هایی حضور دارند این مساله به زمان و سپری شدن مراحل پیش رو، نیاز دارد.

او ادامه داد: نتایج بدست آمده از انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ که پس از چهار دهه از انقلاب با افت ۲۰ درصدی نرخ مشارکت مواجه شد معنا، پیام سیاسی و انتخاباتی مهمی را مخابره کرد به این معنا که وجدان عمومی جامعه متاثر از مشکلات معیشتی و تحریم و ناکارآمدی هایی است که ملاحضه می شود. مردم از روند اداره امور کشور به سبک فعلی رضایت چندانی ندارند چنانکه اگر راضی بودند شاهد نرخ مشارکت متوسط ۶۲ درصدی بودیم. 

رسولی خاطرنشان کرد: باید ببینیم طی مدت محدود باقیمانده تا زمان انتخابات تحول چشم آفرینی در عرصه سیاسی ایران رخ می دهد یا نه. اگر وضع همین باشد یا ضریب نارضایتی افکار عمومی افزایش پیدا کرده باشد باید منتظر پایین‌تر آمدن نرخ مشارکت باشیم. بنابراین سهم و نقش داوطلبین انتخابات صرف نظر از وابستگی جریانی و سیاسی آنها در کاهش و افزایش مشارکت به عنوان متغیری مطلق ایفای نقش نمی کند. بنا بر سنوات گذشته هر چه تعداد رای دهندگان بیشتر باشد احتمال پیروزی اصلاح طلبان بیشتر است.

او در رابطه با دیدارهای انتخاباتی عارف گفت: دیدارهای عارف مثل سایر چهره های سیاسی امری متداول و معروف است.

رسولی با اشاره به خبری که روزهای گذشته مبنی بر دیدار اصلاح طلبان با خاتمی مخابره شد، گفت: روز یکشنبه عده محدودی در دفتر خاتمی بودند که دیداری در حد دید و بازدید عید بود و مسائل انتخاباتی در آن مطرح نشد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار