مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از فعالیت هشت مرکز تخصصی کارآفرینی اشتغال در استان سمنان خبر داد و گفت: مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی کمکی اشتغال هستند که هرکدام در جایگاه به کمک اشتغال می‌آیند.
کد خبر: ۹۵۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳ 07 April 2021

اجرای ۲۰۰ طرح پنل خورشیدی در سال ۱۴۰۰/ فعالیت هشت مرکز تخصصی کارآفرینی در سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدل‌های کارآفرینی با حضور مؤسسات و نهاده‌ای مردم‌نهاد، اظهار کرد: با نام گذاری سال تولید، مانع زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها نقشه راه کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ مشخص شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از فعالیت هشت مرکز تخصصی کارآفرینی اشتغال در استان سمنان خبر داد و گفت: مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی کمکی اشتغال هستند که هرکدام در جایگاه به کمک اشتغال می‌آیند.

وی با تأکید بر وجود داشتن دغدغه همگرایی در حوزه اشتغال، خاطرنشان کرد: ایجاد همگرایی و همسویی در دستگاه‌ها، نهاد ها و سازمان‌های مردم‌نهاد منجر به توفیق در امر اشتغال و نهایت تولید خواهد شد.

مسعودیان راد وضع تولید را به دلیل نابسامانی و فضای کسب کار، عدم ثبات بازار، قیمت‌ها، مناسب ندانست و تصریح کرد: در این شرایط نیاز به تدبیر، حرکت‌های مبتنی بر مطالعات و جهادی است.

مسعودیان راد با بیان اینکه دستگاه‌هایی که الگوی اشتغال را برای خودشان تعریف کردند عموماً موفق‌تر هستند، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی با بهره گیری از خیرین و فضای معنوی پرچم متبرک امام رضا (ع) و .. در بحث اشتغال اقدامات خوبی داشته است.

اجرای ۲۰۰ طرح پنل خورشیدی در سال ۱۴۰۰

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان نیز به اجرای ۲۰۰ مولد خورشیدی برای مددجویان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این مولدهای برق خورشیدی از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی، کمک بلاعوض کمیته امداد و خیرین اجرایی می‌شود.

علیرضا خدابنده تصریح کرد: درآمد مددجویان از هر طرح پنل خورشیدی خانگی ماهانه ۱۵ میلیون ریال است.

وی صندوق نوید را نویدی برای حمایت از کسب‌وکار نوین و دانش‌بنیان دانست و خاطرنشان کرد: تسهیلات بلاعوض برای تجاری‌سازی ایده‌ها پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان به اجرای ۱۵ طرح دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها از گام اول تا تجاری‌سازی ایده‌ها در حال حمایت هستند.:

وی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی تعداد طرح‌ها اشتغال ایجادشده در سال ۹۹ ، تصریح کرد: ۳۵۴۸ فرصت شغلی برای مددجویان و کارآفرینان عرصه اشتغال ایجاد شد.

خدابنده یادآور شد: اعتبارات اشتغال سال گذشته عددی معادل ۱۰۲ میلیارد تومان بوده و این اعتبارات در مشاغلی نظیر کشت گلخانه، کشاورزی، دامداری، بوم گردی، ایجاد کارگاه‌های کوچک خانگی و غیره هزینه شده و باعث رونق اقتصادی مددجویان شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار