کد خبر: ۹۵۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 11 April 2021

خودروی Polestar 0

به گزارش تابناک سمنان امروزه خودروهای برقی بدون تولید آلاینده‌های مضر برای محیط زیست در حال کار کردن هستند، اما این بدین معنا نیست که پروسه ساخت آنان نیز تهی از آلودگی برای طبیعت است. چنین امری ثابت شده است که روند تولید اتوموبیل‌های برقی بسیار بیش‌تر در آلوده کردن طبیعت نقش دارد تا پروسه تولید خودروهای درون‌سوز یا احتراقی. گزارشات زیادی درباره تولید آلودگی زیستی در روند تولید خودروهای برقی وجود دارد که نمی‌توان به راحتی از آنان چشم پوشید؛ اما حالا پروژه Polestar 0 در حال تلاش برای توسعه روند تولیدی پاک و سالم برای تولید اتوموبیل‌های برقی است.

این پروژه نتیجه یک اجبار از سوی دولت یا یک شکایت قانونی نیست. توسعه‌دهندگان Polestar دستیابی به خودروی عاری از کربن ‌دی‌اکسید را برای سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی کرده‌اند و اولین نمونه این اتوموبیل Polestar 0 نام دارد. درست است که دیگر تولیدکنندگان نیز برنامه‌هایی برای کاهش تولید کربن دی‌اکسید در روند تولید محصولات خود دارند، اما مغز متفکران پروژه Polestar شیوه‌ای کاملاً متفاوت و چالش‌برانگیز را در پیش گرفته‌اند. راه حل این کمپانی کاشت درخت‌های بیشتر مانند دیگر شرکت‌ها نیست، بلکه در تلاش است تا مستیقماً از تولید کربن دی‌اکسید در روند تولید بکاهد.

فردریکا کلارن، مدیر بخش بهینه‌سازی کمپانی Polestar، در خصوص روند این پروژه با رسانه‌ها مصاحبه کرد و گفت:

به عنوان یک تولیدکننده خودرو، نگرانی ما از بابت خودروهای با موتور درون‌سوز و آلاینده تا حدودی برطرف شده، اما این بدین معنا نیست که کار ما به پایان رسیده است. تلاش ما بر این است که در حد توان، از تولید آلودگی‌های محیط زیستی در بخش تأمین منابع و پروسه تولید بکاهیم. این یک نقطه عطف تاریخی برای برندهای تولیدکننده به حساب می‌آید؛ فرصتی طلایی برای قدم برداشتن به سوی بهتر شدن. برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی، ما می‌توانیم درباره تولید خودروهای زیبا و سازگار با طبیعت و در عین حال زیبا، خیال‌پردازی کنیم. هوای پاک حق تمامی انسان‌ها است و ما تصمیم داریم در عمل آن را به اثبات برسانیم.

همه چیز بر روی کاغذ رؤیایی به نظر می‌آید، اما برنامه کمپانی Polestar برای واقعیت بخشیدن به این خودروی مهربان با طبیعت چیست؟ در حال حاضر، به نظر می‌آید که نقشه‌ای به جز درمیان گذاشتن تمام مراحل تولید با علاقه‌مندان و تلاش برای یافتن راه حل‌های مناسب در ذهن تولیدکنندگان نباشد. با گفتن تمام این‌ها، باز هم ایده ساخت خودرویی بدون تولید دی‌اکسید کربن با در نظر گرفتن بسیاری از متغیرهای موجود، تا حدی غیرممکن است. آیا تأمین‌کنندگان مواد مورد نیاز این کمپانی نیز روند خاصی را در پیش می‌گیرند تا از تولید دی‌اکسیدکربن جلوگیری شود؟ آیا می‌توان این اصل کلیدی را در هنگام قالب‌ریزی فلزات و آلیاژهایی مثل استیل و آلومینیوم رعایت کرد؟ راه حل آنان برای بخش‌هایی که مستقیماً از نفت و سوخت‌های فسیلی به دست می‌آیند چیست؟ مثل سیم‌کشی و لاستیک‌های خودرو. تمام این‌ها درباره بخش‌های عادی تولید بودند و ما به بخش‌های خاص مخصوص به خودروهای برقی مثل باتری اشاره‌ای نکردیم.

اگر نگاهی کلی به آن داشته باشیم، این پروژه یک چالش طاقت‌فرسا و تا حدودی غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما از سویی دیگر، یک ایده باید از نقطه‌ای آغاز گردد تا روند تکاملی خود را بپیماید و این همان چیزی است که کمپانی Polestar دنبال می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار