فخری خبرداد؛
تابناک سمنان: منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مسائل و موارد حقوقی پیرامون طرح‌های مسکن مهر در استان به صورت ویژه بررسی و طی اقدامات لازم برطرف می‌گردد.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 12 April 2021

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه موفقیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، در گرو بررسی، شناسایی و رسیدگی به مسائل و موارد مسکن‌های مهر است، گفت: شعبه اختصاصی و ویژه‌ای در دادگستری استان سمنان برای بررسی و حل مشکلات حقوقی طرح‌های مسکن مهر در استان در نظر گرفته شده که نیاز است با پیگیری‌های جدی مسئولان در استان، شاهد کاهش این مشکلات باشیم.
منوچهر فخری خاطر نشان کرد: پیش زمینه موفقیت در مباحث طرح اقدام ملی مسکن، شناسایی، بررسی و رفع مسائل و مشکلات مسکن مهر و واگذاری این واحد‌ها به متقاضیان است.
فخری با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر اقدامات ویژه‌ای به منظور بررسی و رفع مشکلات طرح‌های مسکن مهر در استان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در خصوص واحد‌های مسکن مهر مشکل‌دار و عدم تکمیل پروژه‌های این طرح، موارد و مسائل قانونی و حقوقی باید به صورت دقیق بررسی، میزان قصور هر طرف مشخص و عوامل سهل‌انگاری، کوتاهی و تخلف محاکمه شوند.

احداث بیش از ۲۷ هزار واحد مسکن در شاهرود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از احداث بالغ بر حدود ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در مجموعه اداره کل‌های راه و شهرسازی سمنان و شاهرود خبر داد و با بیان اینکه اکثر این واحد‌ها تکمیل و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار واحد مسکن مهر در سمنان و حدود ۱۰ هزار واحد مسکن‌مهر در شاهرود احداث شده که از این میزان ۳هزار و ۴۲ واحد همچنان تحویل نشده و دارای مسائل و مشکلاتی است.
فخری در ادامه از بررسی مسائل و مشکلات حقوقی دو مورد از طرح‌های مسکن‌مهر در استان در این جلسه خبر داد.
وی افزود:لازم است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه عمرانی و شهرداران در انعقاد قرارداد‌ها با استفاده از ظرفیت مشاوران حقوقی توانمند، دقت ویژه‌ای داشته باشند تا در آینده شاهد سو استفاده‌ها و مشکلات در به سرانجام رسیدن طرح‌ها نباشیم.
وی همچنین تاکید کرد: پس از انعقاد قراردادها، باید نظارت بسیار قوی و مستمر بر روند اجرایی طرح‌ها انجام شود و در صورت بروز کوتاهی و سهل انگاری، پیگیری برای صدور دستور قضایی در دستور کار قرار داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه عدم تکمیل طرح‌های مسکن مهر باعث شده تا این طرح‌ها دچار مرور زمان و اضافه هزینه ساخت گردند، اذعان داشت: اداره کل‌های راه و شهرسازی در استان باید برای بررسی و برطرف نمودن مشکلات مسکن‌های مهر در سطح استان پای کار بوده و از تمام توان تلاش و راه حل‌های ممکن به منظور تسریع در روند رسیدگی استفاده کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار