سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از صدور ۲۲ فقره موافقت اصولی در حوزه گردشگری در یک‌سال گذشته و در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 12 April 2021

صدور ۲۲ موافقت اصولی در حوزه گردشگری در استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان محمد طاهریان ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: این موافقت‌های اصولی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال صادر شده که پس از عملیاتی شدن این پروژه‌ها،  زمینه اشتغال ۷۲۸ نفر فراهم می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به صدور چهار مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل پروژه‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۳۹ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها،  شرایط اشتغال ۱۵۹ نفر فراهم می‌شود.

وی از بررسی ۶ نقشه طرح سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۱۵۰ درخواست دریافت شده از طریق سامانه صدور موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری در زمینه مجتمع گردشگری، سفره‌خانه سنتی، اقامتی و پذیرایی، گردشگری سلامت، مرکز تفریحی و سرگرمی، محیط و پارک طبیعی گردشگری نیز در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآوری کرد: در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار