رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ورزشکاران و آحاد جامعه در ماه پرفیض رمضان بعد از میل کردن افطاری سبک، انجام ورزش‌های سبک و هوازی را فراموش نکنند.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 15 April 2021

ورزشکاران پس از افطار ورزش‌های سبک و هوازی را فراموش نکنند

 

به گزارش تابناک سمنان رمضان حیدریان ابراز داشت: روزه‌داری مانعی برای انجام ورزش نیست و آحاد جامعه و به خصوص ورزشکاران می‌توانند با گذشت سه تا چهار ساعت زمان از خوردن افطاری سبک ورزش کنند.

وی ادامه داد: انجام فعالیت‌های سبک و انجام ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بهترین ورزش برای حفظ سلامت بدن بعد از افطار است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان بیان کرد: ورزشکاران در این روزها از انجام تمرین‌های پرفشار و سنگین پرهیز و پس از رفع نیاز تغذیه‌ای بدن یعنی پس از افطار در حد حرکات نرمشی و کششی ورزش کنند.

وی یادآور شد: بهتر است ورزشکاران افطاری خوردن را با نوشیدن آب جوش آغاز کنند و از نوشیدن آب سرد و نوشیدنی‌های شیرین در هنگام آغاز افطار اجتناب کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان تصریح کرد: خوردن میوه و سبزیجات در میان وعده‌های افطار تا سحر برای حفظ سلامت بدن توصیه می‌شود.

وی اظهار داشت: ورزشکاران با قراردادن کربوهیدارات‌ها، پروتئین‌ها، مایعات و سبزیجات در خوراکی‌های افطار تا سحر به سلامت بدن خود در ماه روزه‌داری کمک کنند.

حیدریان تاکید کرد: مصرف بیش از حد آب و چای در سحر به منظور حفظ سلامت بدن توصیه نمی‌شود و ضرورت دارد مایعات از زمان افطار تا سحر به تدریج به بدن رسانده شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ورزشکاران برنامه‌ریزی برای خواب مناسب و استراحت کافی با هدف حفظ توان بدنی را مدنظر داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار