«دِنا» این ناوشکن ایرانی در بخش آرایش تجهیزاتی با تجهیز به سامانه هدایت آتش و چهار پرتاب‌گر موشک‌های کروز، آشیانه موشک‌هایی از خانواده نور، قادر و قدیر است.
کد خبر: ۹۵۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 16 April 2021

به گزارش تابناک سمنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرچم‌دار خوداتکایی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی و تحقق «ما می‌توانیم» است، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هیبت پوشالی تحریم‌های نظامی رژیم آمریکا سرکرده استکبار جهانی را شکسته  و قدرت دفاعی ایران، نماد شکست سیاست‌های تحریمی این رژیم جنایت‌کار است.

وزارت دفاع امروز بسترساز تأمین نیازهای نیروهای مسلح در برخورداری از انواع محصولات دفاعی زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی است، انواع ناوشکن‌ها، پهپادها و سایر تجیهزات نظامی متناسب با فناوری‌های روز دنیا را نسبت به نیاز نیروهای مسلح تولید و در راستای تحکیم پایه‌های صنعت دفاعی کشور به آنها الحاق می‌کند.

ساخت کشتی، ناوشکن و زیردریایی از محصولات وزارت دفاع و نیروهای مسلح در نصب تابلوی اقتدار دفاعی ایران در تالار تجهیزات نظامی به روز قدرت‌های دنیا است، راهبرد تحریم‌های نظامی رژیم آمریکا سرکرده استکبار جهانی علیه ملت ایران در پنجه فولادین صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به خاک خورده است.

ناوشکن یکی از محصولات دفاعی ویژه ساخت شده در وزارت دفاع است. بعد از تولید ناوشکن «جماران» در سال ۸۸، ناوشکن «دماوند۱ » در سال ۹۳ و «سهند» و «البرز» در سال‌های ۹۷ و ۹۸، ناوشکن «دِنا» ساخته شده است و در آستانه الحاق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

اینجا آشیانه موشک های ایرانی است /آرایش تسلیحاتی ناوشکن دنا +عکس

آرایش تسلیحاتی ناوشکن دنا

آرایش تسلیحاتی ناوشکن دنا مطابق با ناوشکن‌های «جماران» و «دماوند» است، توپ ۷۶م.م فجر۲۷ در سینه ناو، ، دو پرتاب‌گر موشک‌های پدافندی محراب (استاندارد)، توپ ۴۰م.م فتح۴۰ در انتهای ناو، دو پرتاب‌گر سه‌تایی اژدر ۵۳۳م.م و در نهایت ۴ توپ ۳۰م.م آرایش محصولات دفاعی در این ناوشکن کاملاً بومی را تشکیل می‌دهند، از طرفی هم «دنا» با برخورداری از ۴ پرتاب‌گر موشک‌های کروز، آشیانه موشک‌هایی از خانواده «نور، قادر، قدیر»است.

سامانه هدایت آتش یکی از مشخصه‌های ناوشکن« دِنا» این نهنگ ایرانی است، رهگیری ۴۰ هدف و درگیری با پنج هدف از قابلیت‌های این سامانه در بدنه «دنا» است، بُرد ۳۰۰ کیلومتری این ناوشکن برای شناسایی و انهدام اهداف بُعد دیگری از ساختار مُدرن ناوشکن «دنا» در نبرد دریایی در مقابل دشمن و قطع مسیر تجاوز متجاوزین به مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

 امیر دریادار «غلامرضا طحانی» معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در بحث الحاق ناوشکن «دنا» به این نیرو گفته بود مطمئن باشید به زودی در این رابطه خبرهای خوبی خواهید شنید، تاریخ الحاق متغیر است و با بررسی جمیع جهات، تاریخ الحاق این محصول دفاعی ارزشمند را به نیروی دریایی راهبردی ارتش اعلام می‌کنند و به زودی در یک مناسبت خوب و یک روز بیادمادندی این الحاق انجام خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: میزان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار