کد خبر: ۹۵۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 19 April 2021
مرسدس بنز EQB

 

به گزارش تابناک سمنان کمپانی مرسدس بنز با معرفی مدل کراس‌اور EQB نشان داد که کار این برند باسابقه در عرصه خودروهای برقی تازه آغاز شده است. این مدل نیز به خودروهای برقی EQA و EQS شباهت بسیاری دارد و بخشی از نقشه راه مرسدس بنز برای گسترش بازار خودروهای برقی خود به حساب می‌آید. EQB در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱ معرفی می‌شود و در همان سال در بازارهای اروپا و چین عرضه خواهد شد. عرضه این مدل در منطقه آمریکای شمالی به سال ۲۰۲۲ مؤکول گشته است.

یکی از ویژگی‌های بارز این مدل ظرفیت سرنشین آن است. EQB چیزی در حدود ۴٫۶ متر طول دارد و ۴ اینچ کوتاه‌تر از فورد موستانگ است؛ اما سه ردیف صندلی با ظرفیت ۷ نفر را دارا است. این مدل هفت نفره قرار است به عنوان خودروی پایه در کشور چین عرضه شود. با این حال، ردیف سوم صندلی‌ها به عنوان یک آپشن اضافی در نظر گرفته شده است که خریداران می‌توانند هنگام سفارش آن را انتخاب کنند. ردیف سوم می‌تواند همه ظرفیت‌ها از جمله دو صندلی مخصوص به کودکان یا بزرگسالان را با قد حداکثر ۱٫۶۵ متر جای دهد.

مدل ۵ نفره این اتوموبیل فضایی بین ۰٫۵ تا ۱٫۷  متر مکعب را در اختیار صاحبان خود قرار می‌دهد. این عدد در مدل ۷ نفره به ۰٫۴ تا ۱٫۷ متر کعب می‌رسد. ردیف دوم صندلی‌ها را در این خودرو می‌توان برای استفاده از فضای بیش‌تر تنظیم کرد که چیزی در حدود ۰٫۲ متر مکعب فضای بیش‌تری به آن اضافه می‌کند. هم‌چنین در مدل سه ردیفه، ردیف سوم را نیز می‌توان برای استفاده از فضا برای بار بیش‌تر خواباند.

کمپانی مرسدس بنز هنوز چیز زیادی از سیستم پیشرانه این خودرو فاش نکرده است، البته ما به اطلاعاتی تقریبی از میزان قدرت این خودرو دست یافته‌ایم. این اطلاعات فاش شده به عرضه این اتوموبیل در در دو مدل دیفرانسیل جلو و تمام دیفرانسیل با ظرفیت باتری ۶۶٫۵ کیلووات در قاره اروپا اشاره دارند. بعضی از مدل‌های EQB قرار است قدرتی فراتر از ۲۶۹ اسب بخار داشته باشند. این کمپانی اعلام کرده است که یک مدل قدرتمندتر ۲۸۸ اسب بخاری نیز برنامه‌ریزی شده است که به دلیل ناهماهنگ بودن با استانداردهای مورد نظر، تولید آن به عهده بخش AMG کمپانی مرسدس بنز قرار داده شده است.

مرسدس بنز اطلاعات زیادی درباره این مدل که EQB 350 4Matic نام دارد و روند تولید آن منتشر نکرده، اما اشاره کرده است که این مدل قدرتمند در تست آلایندگی NEDC، عدد ۴۷۸ کیلومتر و در تست WLTP، عدد ۴۱۹ کیلومتر را به ثبت رسانده است. انتظار می‌رود که این مدل در تست آلایندگی آمریکای شمالی (EPA) اعداد پایین‌تری را به ثبت برساند. میزان قدرت موتور این مدل در دیگر مناطق جهان هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است، اما نباید انتظار چیزی بیش‌تر از قدرت مدل ۲۸۸ اسب بخاری را که قرار است در اروپا منتشر شود داشته باشیم.

پیش‌بینی می‌شود که کمپانی مرسدس در آینده‌ای نزدیک، اطلاعات بیش‌تری از این مدل در دسترس رسانه‌ها قرار دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار