رئیس منابع طبیعی شاهرود:
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از انجام یک طرح آبخیزداری در غرب شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این طرح توان ذخیره سه هزار مترمکعب آب را دارد.
کد خبر: ۹۵۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 19 April 2021

عملیات آبخیزداری با ظرفیت ۳هزار مترمکعب در شاهرود انجام شد

 

به گزارش تابناک سمنان حمید رضا کشاورزیان  با بیان اینکه عملیات احداث بندهای سنگ و ملات در زیر حوزه آبریز شاهرود موسوم به کال قورنه در جوار شهرک کوثر انجام شده است، تاکید کرد: این بند حجم ذخیره سه هزار متر مکعب روان آب‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل توسعه صندوق ملی برای این طرح هزینه شده است، تاکید کرد: این پروژه تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دستگیری ۳ سارق عرصه‌های طبیعی

رئیس منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه کنترل آب‌های روان و تقویت سفرهای زیرزمینی دو محور اصلی این طرح است، تاکید کرد: مقابله با ورود روان آب‌ها به شهرک کوثر و ذخیره آنها برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی منطقه هدف اصلی این طرح آبخیزداری است.

کشاورزیان همچنین با بیان اینکه سارقان پایه‌های آهنی و سیم خاردار منطقه حفاظتی قرق چهار باغ با هوشیاری نیروهای حفاظتی شاهرود دستگیر شدند، گفت: ۲۰۰ پایه آهنی و بیش از ۸۰۰ کیلو سیم خاردار توسط این افراد سرقت شده که ارزش ریالی آنها ۶۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی چهارباغ را بزرگترین ذخیره گاه اورس جهان دانست و تاکید کرد: این سیم خاردارها و موانع برای مقابله با ورود غیرمجاز به قرق و آسیب رساندن به اراضی ملی و طبیعی تعبیه شده بود که توسط سه سارق اهل استان گلستان سرقت شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار