هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم تشدید نظارت ها در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان تاکید کرد و گفت:ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جرم مشهود است.
کد خبر: ۹۵۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 20 April 2021

ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جرم مشهود است

 

به گزارش تابناک سمنان منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در استان با بیان اینکه نیاز است تا ساخت و سازها در سطح استان بر اساس طرح جامع شهری و هدفمند اجرا شود، گفت: عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مصادیق بارز ترک فعل است و برخورد قاطع و لازم با متخلفین در این حوزه توسط دستگاه قضایی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: ساخت و ساز، نیاز جدی و مولفه اصلی پویایی یک شهر است و توجه به این مهم در چارچوب قوانین و مقررات مشخص شده، شهر را زنده و ارزش آن را دو چندان خواهد کرد.
فخری با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی از مناطق استان، بر تشدید نظارت ها و جلوگیری از این اقدامات و ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید نمود و خاطر نشان کرد: با پیش بردن اقدامات و تمهیدات لازم به صورت قانونی در این مناطق، انشالله در آینده شاهد حل مشکلات موجود خواهیم بود.
وی تصریح کرد: لازم است تا نظارت ویژه و دقیقی در حوزه مدیریت امور شهری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در سطح استان صورت گیرد تا شاهد مشکلات آتی و تعدی به منابع ملی و طبیعی در آینده نباشیم.
معاون استاندار سمنان اضافه کرد: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جرم مشهود است و به صورت جدی از طریق مقامات قضایی برخورد لازم و قاطع در این خصوص با متخلفین انجام خواهد شد و در کمترین زمان ممکن با اعمال قانون در این حوزه دست سودجویان کوتاه می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن تاکید بر ارسال گزارش جلسات شهرستانی مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به دفتر فنی استانداری از سوی فرمانداری ها گفت: کمیسیون ماده "۵" و "۹۹" به شرط اینکه منبع درآمدی برای شهرداری ها تلقی نشود، یکی از ابزارهای مناسب در راستای اجرای قانون و ضوابط شهرسازی برای شهرداری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار