مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: طرح پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار کردن برای ۲۵۱ هزار راس دام سبک عشایر استان، با هدف جلوگیری از قاچاق احشام و مدیریت تامین گوشت قرمز، انجام شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 20 April 2021
 
۲۵۱ هزار راس دام عشایر استان سمنان پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار شد

 

به گزارش تابناک سمنان مراد خادم  ابراز داشت: تعدادی از دام‌های عشایر به عنوان دام روستایی پلاک‌کوبی می‌شود که با احتساب این آمار ، شمار دام‌های پلاک‌کوبی‌شده عشایر استان سمنان بیش از تعداد گفته شده است.

وی ادامه داد: با احتساب دام پلاکوبی شده از بخش‌های مرتبط دیگر، می‌توان تخمین زد حداقل ۴۰۰ هزار راس دام عشایری استان سمنان پلاک‌کوبی شده است.

وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه پلاک‌کوبی دام‌های عشایری و روستایی عملکرد خوبی داشته است ولی باید با اطلاع‌رسانی بیش از پیش، این طرح به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شود.

خادم ادامه داد: اداره کل امور عشایری استان سمنان با برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی به دنبال افزایش استقبال عشایر استان از طرح پلاک کوبی دام است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان بیان کرد: کاهش سرقت دام سبک و تسریع در شناسایی صاحبان دام‌های سبک در محموله‌های قاچاق‌ احتمالی احشام از جمله مزیت‌های پلاک گذاری دام است.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات به دامداران مانند ارائه تسهیلات و نهاده ها و تمدید پروانه‌ها منوط به اجرای طرح پلاک گذاری دام است و انتظار می‌رود دامداران در اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، دام‌‍‌های فاقد پلاک‌کوبی قاچاق محسوب می‌شود و براساس ابلاغ به پلیس، این دام به عنوان قاچاق توقیف و مالک آن جریمه خواهد شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار