مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه غربالگری بینایی برای ۱۵ هزار کودک استان طی سال گذشته انجام شد، گفت: هدف این طرح شناسایی به موقع نارسایی‌های بینایی است.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۶ 26 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان  علیرضا ایزد پور  مدیرکل بهزیستی استان سمنان  با اشاره به اقدامات حوزه سلامت سنجی گروه‌های هدف بهزیستی در سال ۹۹ بیان کرد: اجرای غربالگری بینایی برای ۱۵ هزار کودک یکی از اقدامات در خور توجه طی سال ۹۹ بود که در سطح استان انجام شد.

او با بیان اینکه این غربالگری‌ها در تشخیص به موقع نارسایی‌های بینایی بسیار تأثیر دارد، ابراز کرد: علی رغم کرونا و مشکلات آن، با نوبت دهی به خانواده‌ها و دوری از تجمع توانستیم غربالگری خوبی را در سطح استان انجام دهیم که با همکاری والدین کودکان صورت گرفت.

مدیرکل بهزیستی سمنان با اشاره به انجام غربالگری شنوایی برای شش هزار و ۶۹۴ نوزاد طی سال ۹۹ بیان کرد: بسیاری بیماری‌ها و نارسایی‌های چشم و گوش هستند که اگر در سنین اندک و به موقع تشخیص داده شوند، می‌توانند درمان شوند و لذا این غربالگری‌ها در این راستا اهمیت دارد.

ایزد پور از ارائه آموزش پیش از ازدواج به سه هزار و ۲۳۰ نفر طی سال ۹۹ در سطح استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: در این سال همچنین سه هزار مشاوره زندگی سالم نیز به خانواده‌های استان ارائه شده است.

او از ارائه خدمات در مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد به دو هزار و ۷۵۰ نفر در سطح استان سمنان طی سال ۹۹ خبر داد و ابراز کرد: در حوزه اعتیاد ۱۵۵ نفر از اقدامات شاخص معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان سمنان بهره‌مند شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار