معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی بازار روند بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها به یک ثبات نسبی رسیده اما شاهد مراجعه افراد با علائم مختلف به بیمارستان هستیم.
کد خبر: ۹۶۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 03 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، سید امین رضایی  در هشتاد و دمین نشست ستاد مقابله به بیماری کرونا شهرستان اظهار کرد : در یک هفته اخیر 324 مورد بازرسی از صنوفی که در حال فعالیت هستند توسط بازرسان بهداشت و درمان گچساران  بازرسی به عمل آمد.
 وی ادامه داد:17 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی پس از دریافت اخطاریه از سوی کارشناسان بهداشت و درمان پلمب شدند.
 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه افزود: هم اکنون 93بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهید رجایی و نفت گچساران بستری است که از این تعداد  51بیمار مبتلا قطعی به کرونا شناسایی شده است.
رضایی گفت: هم اکنون 75 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان رجایی و 18 بیمار در بیمارستان بعثت نفت گچساران بستری هستند.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: در حال حاضر هشت بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 116 نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که شاخص مرگ و میر در شهرستان گچساران به بیش از یک دهم درصد رسیده است.
رضایی اذعان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 32هزار و 28مورد تست رپیدنت و PcR از افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بهداشتی دریافت شده است.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از مجموع تست‌های دریافت شده  هشت هزار و 738مورد مثبت قطعی به کرونا شناسایی شده  که بیش از 27درصد مثبت بوده است.
وی عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی بازار روند بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها به یک ثبات نسبی رسیده اما شاهد مراجعه افراد با علائم مختلف به بیمارستان هستیم.
رضایی ادامه داد: آن چیزی که بیش از گذشته اهمیت دارد موضوع واکسیناسیون کرونا است که در چهار فاز تعریف شده و اکنون فاز نخست آنها که مربوط به واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان بوده به اتمام رسیده است.
 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: تا کنون یک هزار و 872 دوز واکسن کرونا ویژه پرسنل بهداشتی و درمانی به عنوان گروه هدف در گچساران تزریق شده است.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: این میزان واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، نظام پزشکی و  اورژانس تزریق شده است.
رضایی خاطرنشان کرد:  هم اکنون  تمامی کارکنان، پزشکان متخصص، پرستاران بخش کرونا، آی سی یو و سی سی یو در گچساران علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.
 وی ادامه داد: در فاز دوم تزریق واکسن کرونا افراد بالای 65 سال دارای بیماری زمینه‌ای ،افراد خاص و، سالمندان و افرادی بالای 80سال در گچساران آغاز شد.
 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: فاز 3 و 4 واکسن کرونا در پاییز و زمستان امسال اجرایی و عموم مردم واکسینه خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار