در رسانه ها:
اتحاديه نانوايان استان 10 روز فرصت دارد تا طرح و پيشنهاد خود را درباره واحدهاي خبازي داوطلب براي ساماندهي و آزادپز شدن ارائه کند،در اين مدت، اتحاديه فرصت دارد تا طرح خود را مبني بر وجود داوطلبان براي آزادپز شدن اعلام کند،اگر در اين مدت طرحي ارائه نشود، مصوبه گذشته کارگروه اجرايي خواهد شد.با بهره‌برداران غيرمجاز حريم و بستر رودخانه‌ها برخورد مي‌شود،طرح مراقبت و توانبخشی در منزل، توسط مراقبین اداره کل بهزیستی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 17 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی:معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار خراسان شمالي به نقل از روزنامه خراسان شمالی،گفت:اتحاديه نانوايان استان 10 روز فرصت دارد تا طرح و پيشنهاد خود را درباره واحدهاي خبازي داوطلب براي ساماندهي و آزادپز شدن ارائه کند.
دلپسند با بيان اين که ساماندهي نانوايي ها دغدغه دستگاه هاي نظارتي و مردم است،اظهارداشت:بايد راهکارهاي مديريتي براي مشکلات مقطعي پيش بيني شود.
وي ادامه داد: با اين که اختيار را به صنف و دستگاه مربوطه سپرديم اما کار عملي در اين خصوص انجام نشده است، بنابراين اگر در مدت تعيين شده ساماندهي نشوند اين امر بر اساس اولويت انجام مي شود و تمام واحدهاي خبازي با آرد 45 توماني و خبازي هايي که داراي مجوز سال 90 هستند پس از گذشت 10 روز سهميه آرد دولتي آن ها قطع و آزادپز مي شوند.
وي با اشاره به کيفيت نامطلوب نان در استان، خاطرنشان کرد: بخشي از مشکل کيفيت نان استان به آرد و بقيه به خود نانوايي ها مربوط مي شود، بنابراين نانوايان به آموزش نيروهاي شان بيشتر توجه کنند تا کيفيت نان توليدي شان افزايش پيدا کند زيرا با آزاد شدن قيمت نان و افزايش نيافتن کيفيت نان، متضرر مي شوند.
وي با اشاره به تخلفاتي که در بخش نان انجام مي شود، ابرازداشت:در بخش نظارت نتوانسته ايم به شکل مطلوب ايفاي نقش کنيم.وي با بيان اين که رستوران ها و سوپر مارکت ها بايد از نان آزادپز استفاده کنند،عنوان کرد:تلفيق سهميه آرد دولتي و آزاد وکاهش وزن چانه براي کاهش قيمت نان امکان پذير نيست.

برخورد با بهره‌برداران غيرمجاز حريم و بستر رودخانه‌ها

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي خراسان شمالي به نقل از خبرگزاری موج،به متصرفان غيرمجاز حريم و بستر رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: با بهره‌برداران غيرمجاز حريم و بستر رودخانه‌ها برخورد مي‌شود

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي خراسان شمالي در حاشيه تخريب سازه‌هاي غيرمجاز حاشيه رودخانه اسفجير شهرستان فاروج گفت: طبق ماده 2 قانون توزيع عادلانه آب، بستر نهرهاي طبيعي و کانال‌هاي عمومي و رودخانه‌ها اعم از اينکه دائم يا فصلي باشند و مسيل‌ها و بستر مرداب‌ها و برکه‌هاي طبيعي در اختيار حکومت جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: طبق قانون، حفظ و صيانت و اجازه بهره‌برداري از اين منابع به وزارت نيرو داده شده است و شرکت آب منطقه‌اي موظف به اجراي قانون و صيانت از اين منابع است.
طاهريان گفت: طبق ماده 36 قانون توزيع عادلانه آب،بدون اجازه وزارت نيرو، هيچکس حق احداث و تغيير مقطع و مجراي آب و انشعاب جديد را ندارد و متخلفان مسئول خسارتي هستند که از عمل غيرمتعارف آن‌ها،به بهره‌برداران پايين دست وارد شده است.
او افزود: طبق ماده 45 اين قانون، متخلف از اين قوانين، علاوه بر محکوميت به اعاده حريم و بستر به وضع سابق و جبران خسارات وارده، به 10 تا 50 ضربه شلاق و يا از 15 روز تا 3 ماه حبس تأديبي بر حسب نوع جرم محکوم مي‌شود.

طرح مراقبت توانبخشی در منزل در خراسان شمالی اجرا می شود


معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر،گفت: طرح مراقبت و توانبخشی در منزل، توسط مراقبین این اداره کل در پنج مركز، اجرا می شود.

وی افزود: توانبخشی مجموعه ای است كه اقدامات هدفمند را در جهت قادرسازی شخص معلول به منظور دستیابی به سطح توانایی و عملكرد جسمی، ذهنی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها انجام می دهد.

وی اظهار داشت: براین اساس فعالیت عمده مجموعه توانبخشی تغییر زندگی معلولین برای استقلال بیشتر است.

قزی با اشاره به اهداف معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: توانمندی جسمی، فرهنگی و اجتماعی معلولین، ارائه خدمات توانبخشی، ارائه خدمات توانبخشی حرفه ای، اجتماعی، آموزشی و ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) است.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی، یكی از خدمات این معاونت به معلولین را اجرای طرح مراقبت و توانبخشی در منزل توسط مراقبین آموزش دیده عنوان كرد و گفت: خراسان شمالی به عنوان یكی از استانهای پایلوت جهت اجرای طرح مراقبین انتخاب شده و هدف كلی اجرای طرح، تغییر رویكرد مراقبتی از نگهداری شبانه روزی در مراكز به ارائه خدمات مراقبتی توانبخشی در منزل است.

وی افزود: سهمیه استان ۲۸۰ توانخواه است كه به ازای هر چهار نفر توانخواه، به یك نفر مراقبت نیاز است.

قزی تصریح كرد: مراقبین به مدت یك ماه دوره‌های آموزشی لازم در خصوص توانبخشی و مراقبتی را گذرانده‌اند و همه ماهه مبلغ یك میلیون و 200 هزار ریال به ازای هر توانخواه دستمزد دریافت می كنند.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت:این طرح توسط پنج مركز اندیشه نو، پرتو و سامان در شهرستان بجنورد، آسمان در شهرستان شیروان و امید در شهرستان اسفراین اجرا می شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار