مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.
کد خبر: ۹۶۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 06 May 2021

نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا است

 

به گزارش تابناک سمنان  با توجه به شیوع ویروس کرونا هراس خانواده‌ها از مبتلا نشدن فرزندانشان به این بیماری مهلک امری طبیعی است.

تصمیم‌گیری برای نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی قطعاً بدون هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت ملاحظات و پروتکل‌های بهداشتی انجام نخواهد شد.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است.

وی بیان کرد: برگزاری آزمون حضوری برای 50 درصد از دانش‌آموزان پایه نهم که حدود 9 هزار نفر هستند و آزمون دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز که آزمون نهایی است و تأثیری مستقیم به میزان 30 درصد در کنکور سراسری دانش‌آموزان دارد در کمیته انتظامی و امنیتی که یکی از کمیته‌های ذیل ستاد ملی کرونای کشور است با حضور مسئولان بهداشت و درمان، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: روز شنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش این مصوبات و خلاصه مذاکرات راجع به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می‌شود و هر تصمیمی که در این ستاد گرفته شود؛ لازم‌الاجراست.

دستورانی تصریح کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور همه تمهیدات لازم در سطح استان سمنان اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی در هر مدرسه با حضور 30 دانش‌آموز در پنج ماده درسی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و فاصله صندلی‌ها 2 متر در نظر گرفته شده است و ضدعفونی کامل فضای برگزاری امتحانات در دستور کار است و ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و دیگر ملاحظات بهداشتی ویژه دانش‌آموزان و برگزارکنندگان امتحانات لحاظ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با توجه به اینکه آموزش به‌صورت مجازی بوده است؛ سطح سؤالات نیز سخت نیست؛ بنابراین خانواده‌ها و دانش‌آموزان از این حیث نگران نباشند.

دستورانی با اشاره به اهمیت آزمون پایه نهم تحصیلی برای هدایت تحصیلی به‌ویژه در پنج ماده درسی بیان کرد: ما ناچاریم از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت کنیم؛ بنابراین اگر تصمیم بر این باشد که آزمون در تمامی مقاطع تحصیلی حتی پایه نهم به‌صورت مجازی باشد؛ بر اساس این تصمیم عمل می‌شود.

وی عنوان کرد: به‌جز پایه‌های نهم و دوازدهم آزمون تحصیلی در دیگر مقاطع تحصیلی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: ملزومات بهداشتی دانش‌آموزان از خانه تا مدرسه بر عهده والدین و در محل حوزه‌های امتحانی بر عهده آموزش و پرورش است.

دستورانی گفت: حوزه‌های امتحانی در سطح استان سمنان به دو تا سه برابر با توجه به شرایط کرونایی افزایش یافته است و در هر حوزه امتحانی با کمترین تعداد امتحانات به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: پروتکل‌ها به‌صورت سختگیرانه اجرا می‌شود و برای حفظ سلامت دانش‌آموزان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و حفظ سلامت دانش‌آموزان همچون حفظ سلامت فرزندان خودمان دارای اهمیت است و هیچ تفاوتی برای ما از این حیث وجود ندارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آزمون‌های حضوری دانش‌آموزان از مهم‌ترین مطالبات والدین دانش‌آموزان است که باید مسئولان امر بدان توجه داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار