رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: جمع اعتبارات اختصاص یافته برای استمهال تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی در یک مرحله به استان ۲۶۴ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۹۶۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 06 May 2021

اعتبار استمهال تسهیلات کشاورزان سمنان از خشکسالی ۲۶۴ میلیارد ریال است

 

به گزارش تابناک سمنان  امیر رضوی  افزود: استمهال تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی بر اساس ردیف اعتباری مصوبه هیات دولت است که به همه استان‌ها اعتبار آن اختصاص یافته است صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار باید به کمک استانداری، شورای هماهنگی بانک‌ها و سازمان جهاد کشاورزی جذب شود، یادآور شد: جمع اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه در این مرحله به استان سمنان ۲۶۴ میلیارد ریال است.

رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه خشکسالی مهم‌ترین بحران بخش کشاورزی در کشور و همچنین استان سمنان است، گفت: کشاورزان آسیب دیده با  استمهال  تسهیلات حمایت می‌شوند.

وی بیان کرد: پدیده خشکسالی تبعات فراوانی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی، منابع طبیعی، دامی و همچنین عشایر دارد.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای حمایت از کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی افزود: کشاورزان و دامداران آسیب دیده از خشکسالی بر اساس ردیف اعتباری «امهال بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه» حمایت می‌شوند.

رضوی با بیان اینکه رئیس کارگروه امهال تسهیلات در شهرستان‌ها فرماندار و یا نماینده او و دبیر کارگروه  مدیر جهاد کشاورزی است گفت: اسامی کشاورزان و دامداران آسیب دیده از بلایای طبیعی از جمله خشکسالی در کارگروه یاد شده در هر شهرستان مطرح و اعضای کارگروه شامل نماینده فرمانداری، جهاد کشاورزی و بانک‌های عامل مراتب وقوع خسارت را تائید می کنند و این فهرست برای اجرای امهال به بانک‌های عامل مربوطه منعکس می‌شود.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک و فقط ۲ درصد اراضی کشاورزی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار