تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی امدادگران برای نجات ۲ کارگر محبوس در معدن طزره دامغان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 06 May 2021

عملیات نجات معدنچیان دامغانی در روز ششم؛ امدادگران به تونل ریزش شده رسیدند

 

به گزارش تابناک سمنان امروز ششمین روزی است که امدادگران در حال تلاش برای جستجوی 2 کارگر معدن طزره دامغان به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی هستند.

مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان در این زمینه می‌گوید: پس از چند روز تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی گروه‌های متخصص امداد و نجات امروز این امدادگران توانستند با حفر کانالی به بلوک تونل ریزش شده برسند.

وی افزود: پنج تیم 30 نفره به‌صورت مستمر در حال جستجوی معدن کاران محبوس در این معدن هستند.

فرماندار شهرستان دامغان گفت: تیم‌های متخصص امداد و نجات از مجموعه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، گلستان و کرمان اکنون در این منطقه حضور دارند تا کمک‌های مشاوره‌ای خود را برای دسترسی هر چه سریع‌تر به معدن کاران طرزه ارائه دهند.

شریف، مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی نیز اظهار داشت: با رسیدن به بلوک تونل ریزش کرده در حال جستجوی دستگاه پیکور کارگران مفقود با استفاده از دستگاه فلزیاب پیشرفته هستیم.

وی برای دسترسی به کارگران محبوس در معدن طرزه تاکنون بیش از 400 تن زغال‌سنگ و آوار استخراج‌شده است و کار تعریض تونل و استحکام‌بخشی و ایمن‌سازی با نصب ستون‌های چوبی به‌صورت هم‌زمان انجام شده است تا نیروهای امدادی بتوانند کار امداد و نجات را با امنیت و سرعت بیشتری انجام دهند.

با توجه به اینکه امدادگران به تونل ریزش شده رسیده‌اند؛ احتمال این می‌رود امروز عملیات امداد و نجات با رسیدن به کارگران محبوس در این معدن پایان یابد.

حادثه معدن زغال‌سنگ حدود ساعت 12 ظهر روز شنبه 11 اردیبهشت‌ماه در تونل شماره 42 معدن طزره در کارگاه استخراج k 13 پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد.

مجموعه معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله 50 کیلومتری شهرستان دامغان واقع است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار