سرپرست معاونت حوزه امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هیئت شورای صنایع دستی جهان سه‌شنبه 14 مهر ماه در تبریز برنامه خواهند داشت و رئیس شورای جهانی صنایع دستی و مسئولان عالی رتبه وی را در این سفر همراهی خواهند کرد.
کد خبر: ۹۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 17 September 2015
به گزارش تابناک تبریز احمد محمدزاده در جلسه بررسی برنامه‌های معرفی تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان بر هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم در تبریز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه معرفی شدن  تبریز به عنوان شهر فرش دستباف جهان در سال 2015 یک اتفاق مهم است، گفت: این معرفی فرآیندی چندین ساله بود که در دوران استانداری آقای جبارزاده به ثمر نشسته و زحمات زیادی برای تحقق آن به کار بسته شده است.

محمدزاده ادامه داد: این معرفی علاوه بر تبریز موجب نشاط و شوق بیشتر در تمام شهرهای استان می‌شود که در زمینه تولید فرش دستباف حرکت می‌کنند مسئولیت دست‌اندرکاران فرش را برای جهانی نگه داشتن و انعکاس مطلوب آن بیشتر می‌کند.

وی گفت: هیئت شورای صنایع دستی جهان سه‌شنبه 14 مهر ماه در تبریز برنامه خواهند داشت و رئیس شورای جهانی صنایع دستی و مسئولان عالی رتبه وی را در این سفر همراهی خواهند کرد و این هیئت قبل از تبریز در اصفهان حضور خواهند داشت.

سرپرست معاونت حوزه امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: پیش‌بینی‌های لازم برای تعیین محل برگزاری مراسم و تمهیدات لازم پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان
 اینکه برگزاری مراسم جشن فرش دستباف تبریز در محل‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بیان کرد: هیئتی به صورت ترکیبی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد و دعوت از میهمانان و برنامه‌ریزی را بر عهده خواهد داشت.

سرپرست معاونت حوزه امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار همایش، برنامه‌ها و نشست‌های اقتصادی برگزار می‌شود و در نظر داریم تا هر سال در 14 مهر برنامه بزرگداشت معرفی تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان برگزار شود.

وی یادآور شد: با استفاده از بودجه‌های پیشنهادی و محل اجرای برنامه جمع‌بندی‌های لازم صورت می‌گیرد و به نسبت بودجه برنامه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

محمدزاده گفت: در برگزاری مراسم سازمان صنعت معدن و تجارت و نیز سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولیان هیئت تجاری مشخص شده و اعضای این هیئت همراه با متولیان این هیئت برنامه‌ها را برگزار می‌کنند.

همایش جشن تبریز پایتخت فرش دستباف جهان در 3 محل اصلی برگزار می‌شود
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نيز در جلسه بررسی برنامه‌های معرفی تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان اظهار داشت: تبریز علاوه بر پایتخت فرش دستباف به عنوان شهر خلاق نیز معرفی شده که حاصل تلاش افراد بسیار در قرن‌های متمادی است.

حسين نجاتي،  حفظ نام تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان را نیازمند همدلی و همراهی تشکل‌های مختلف و مسئولان دانست و گفت: اگر می‌خواهیم این نام در تبریز بماند و برجسته باشد باید همراه با هم در این زمینه تلاش کنیم.

نجاتی افزود: در حال حاضر 8 تشکل مهم فرش دستباف در تبریز و آذربایجان‌شرقی فعال هستند که در زمینه فرش دستباف نقش دارند و هر یک سابقه‌ای درخشان در ‌عرصه فرش دارند.
وی اظهار داشت: در جریان معرفی فرش تبریز به این عنوان مهم برنامه‌های بازدید مسئولان و متولیان امر به صورت منظم و منسجم برگزار شد تا در نهایت این موفقیت حاصل شد.

نجاتی خاطرنشان کرد: در زمینه برگزاری مراسم در بازار قدیمی تبریز و بازار مظفریه مشکلات زیادی وجود دارد که شکل سنتی بازار را به هم خواهد زد و پیشنهاد می‌شود تا جلسه اصلی در سالن دیگری برگزار شود و محل بازار مظفریه به عنوان نمایشگاه فرش دستباف تبریز باشد.

وی افزود: برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز صورت گیرد و به عبارت دیگر همایش دو روزه در سه محل برگزار می‌شود.

نجاتی گفت: ستاد فرش در تبریز تشکیل شده و این فرآیند حاصل کار یک مجموعه فعال است که باید به این امر نیز توجه کافی شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: محل اصلی برگزاری مراسم باید به صورتی سنتی و انعکاس‌دهنده هنر فرش دستباف تبریز مطرح شود تا بتوانیم درخواست برگزاری مراسم در محلی مناسب و سنتی را محقق کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :