معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در سخنانی اظهارات رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان مبنی بر تعطیلی یک سوم معادن استان را تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 17 September 2015
محمدحسین شرافت رییس سازمان نظام مهندسی معدن فارس در گفت و گو با یک روزنامه چاپ شیراز اظهار کرده است: نبود تسهیلات، یک سوم معادن فارس را به تعطیلی کشانده است.

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا جوکاری معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس  اظهار کرد: در استان فارس حدود 500 پروانه بهره برداری و افزون بر 120 مجوز دیگر برای بهره برداری از معادن صادر شده است و از این تعداد، حدود 40 معدن سالیان سال بود که فعالیت نداشتند که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پروانه بهره برداری آنها را باطل کرد تا با برگزاری مزایده، بهره برداران جدید شناسایی و این معادن را فعال کنند.

این مقام مسوول بیان کرد: درست است که معادن فارس متاثر از رکود در ساخت و ساز در حال زیان دهی هستند اما فعال هستند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: معدنی که حدود دو سال بهره برداری از آن متوقف شده باشد را معدن غیرفعال می دانیم نه معدنی که شش، هفت ماه یا یکسال فعالیت آن متوقف شده باشد.

وی ادامه داد: از این رو، نمی دانم اظهارات مطرح شده بر چه مبنایی بوده و عدد اعلام شده از کجا آورده شده است؟

جوکاری در پاسخ به اظهارات رییس سازمان نظام مهندسی معدن فارس که گفته بود تنها بانک صنعت و معدن نمی تواند به بهره برداران معدن خدمات ارایه کند، گفت: تنها بانک صنعت و معدن متولی پرداخت تسهیلات به بخش معدن نیست بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهم نامه هایی با دیگر بانک ها همچون بانک ملی ایران و بانک ملت در سال های گذشته امضا کرده بود و با ارایه تسهیلات، زمینه ساز فعالیت معادن بوده است.

وی اظهار کرد که پرداخت این گونه تسهیلات در شش ماه گذشته متوقف بوده است اما قبل از آن همواره معادن استان فارس برای بهره مندی از تسهیلات بروز رسانی ماشین آلات و ... به مراجع ذیربط معرفی می شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار