معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: بیماران مبتلا به ام اس (بیماری خود ایمنی مولتیپل اسکلروزیس) بیشترین فراوانی در بین بیمه‌شدگان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت این استان را دارد.
کد خبر: ۹۶۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 25 May 2021
 
بیشترین بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان سمنان ام‌اس دارند

 

 

به گزارش تابناک سمنان مرضیه رضایی ابراز داشت:  ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و بیماران پیوند کلیه جزو پنج گروه بیمار خاص تعریف شده در بیمه سلامت برای استفاده از پوشش بیمه‌ای است که بیشترین بیماران از این پنج گروه در استان مربوط به مبتلایان ام اس است.

وی ادامه داد: ۵۰۸ بیمار خاص جزو پنج گروه گفته شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان هستند که از این تعداد بیمار تحت پوشش ۲۰۷ نفر مبتلا به ام اس هستند.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۰۸ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان، ۱۶۹ نفر دیالیزی، ۶۲ نفر پیوند کلیه، ۳۲ نفر مبتلا به تالاسمی و ۳۸ نفر مبتلا به هموفیلی است.

رضایی خاطرنشان کرد: به غیر از بیماران مبتلا به ام‌اس، ۱۰۰ درصد هزینه دارویی و خدمات جانبی مانند آزمایشگاه و بستری برای بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و بیماران پیوند کلیه تحت پوشش بیمه سلامت، به وسیله بیمه پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت:  بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه دارویی و خدمات  مربوط به بیماران مبتلا به ام اس تحت پوشش این بیمه را تقبل و پرداخت می‌کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان سمنان یادآور شد: ۸.۶ درصد هزینه درمانی پرداخت شده از سوی بیمه سلامت استان در سال گذشته مربوط به هزینه درمان بیماران خاص بوده است.

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیر متعارفی به سیستم عصبی مرکزی‌ (CNS ) می‌دهد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی است. سیستم ایمنی بدن به طور معمول عوامل خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها را مورد هدف قرار می دهد؛ ولی در بیماری‌های خود ایمنی، به اشتباه بافت های نرمال از بین می روند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار