بسیجیان همواره در میدان خدمت به مردم پیشگام هستند و به خوبی نقش خود را در سنگر خدمت برای رفع مشکلات ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 03 June 2021

خدمتی از جنس غیرت؛ جهاد بسیجیان سمنان در مناطق سیل‌زده ادامه دارد

 

به گزارش تابناک سمنان تمرین، خدمت، خودسازی و آشنایی با فضای جامعه در حوادث مختلف همگی در فعالیت‌های جهادی نهفته است و از همه این‌ها مهم‌تر شوقی است که در ربودن گوی سبقت از دیگران برای خدمت‌رسانی در چشمان جهادگران برق می‌زند.

رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «میدان جهاد، میدان خیلی وسیعی است و جهاد یک حرکت جوشیده از اعتقاد و باور قلبی و ایمان است، همین‌طور پیش بروید و بگذارید ما یک مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم» و یا در جایی دیگر گفته‌اند «کارتان با ارزش است سپاس امثال من حق آن را ادا نمی‌کند سپاس خدا نصیبتان باد، کار جهادی به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ‌یک نقطهٔ پایان ندارد، پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر کیفیت، ارتقا و گسترش یابد».

جهادگران بسیجی استان سمنان نیز با گوش جان سپردن به منویات رهبر معظم انقلاب برای خدمت به مردم در حوادث مختلف از سیل گرفته تا زلزله و این روزهای کرونایی سر از پا نمی‌شناسند که نمونه آن را در سیلابی که برخی از نقاط استان سمنان را در هفته‌های اخیر دچار مشکل کرد؛ شاهد و ناظر بودیم.

سیلاب اخیر موجب بروز مشکلات و خسارات فراوانی به ویژه در بخش کشاورزی و باغات در مناطق روستایی استان سمنان به بار آورد.

 مقداد عباس نژاد، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان در این زمینه اظهار داشت: وقوع سیل در روستاهای جنوب این شهرستان سبب شد به سرعت کار ساماندهی جهادگران بسیجی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: 25 گروه جهادی متشکل از 100 پاسدار و بسیجی جهادگر شکل گرفت و بلافاصله این گروه‌های جهادی به سمت روستاهای جنوب شهرستان دامغان از جمله حسینان، معلمان، سیینگ و سوسنوار اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد گل و لای در خانه‌ها و کوچه‌ها و محله‌های این روستاها بسیجیان ابتدا تمرکز خود را بر خروج این خانه‌ها و محله‌ها از گل و لای و تخلیه آب و شست و شوی فرش منازل سیل‌زدگان متمرکز کردند.

عباس نژاد از توزیع 200 بسته معیشتی به ارزش 600 میلیون ریال بین اهالی روستاهای سیل‌زده خبر داد و گفت: علاوه بر توزیع این بسته‌ها آب‌رسانی با تانکرهای سیار به روستاهای سیل‌زده و توزیع نان خشک نیز توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

علی عرب عامری، مسئول بسیج سازندگی ناحیه گرمسار اظهار داشت: در سیل اخیر زیرساخت‌های آبی مناطق روستایی این شهرستان دچار آسیب شد و به همین منظور 100 میلیون اعتبار جهت بهسازی زیرساخت روستاها به همت سپاه و بسیج و فرمانداری گرمسار و امام جمعه این شهرستان در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: کشاورزان با از بین رفتن محصولشان، باغداران با خسارت‌هایی که به باغات وارد شد و دامداران نیز با تلف دامشان در این سیل بسیار آسیب دیدند که نیاز است مسئولان امر در این زمینه کمک‌ها و تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیرند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه گرمسار بیان کرد: گروه‌های جهادی این شهرستان برای کمک به روستائیان و کشاورزان و باغداران آسیب‌دیده ساماندهی شده‌اند.

علی شعبانی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه آرادان بیان کرد: روستاهای شمال آرادان در سیل اخیر دچار خسارات جدی شدند که از جمله آنها تلف شدن 25 رأس دام سبک، آسیب جدی به باغات مردم در روستاهای چهارطاق و باغستان، بسته شدن جاده‌های منتهی به روستاهای رامه بالا و رامه پایین توسط سیل، تخریب 80 درصد جاده‌ها، گرفتار شدن تعداد 34 خودرو بوده است.

وی بیان کرد: بسیجیان و جهادگران بسیج سازندگی سپاه ناحیه آرادان اقدام به توزیع بیش از 20 بیش از 20 باکس آب معدنی، 1000 عدد نان، 100 جعبه خرما و 100 عدد هندوانه در راستای کمک به مردم روستاهای سیل‌زده کردند.

جهاد همچنان ادامه دارد و هیچ چیزی نمی‌تواند بسیجیان همیشه مجاهد را از مسیر خدمت‌رسانی به مردم در هنگام بروز حوادث و بلایای مختلف اعم از طبیعی و غیرطبیعی بازد دارد.

خستگی‌ناپذیری، ایثار، همت، تلاش بی‌وقفه و عزم راسخ این جهادگران در خدمت‌رسانی به مردم باید الگوگیری و در جامعه به ویژه در بین مسئولان و مدیران نهادینه شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار