رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان :
کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل جلسه دارد.
کد خبر: ۹۶۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 04 June 2021
 
هزینه در پیشگیری ، کاهش در درمان و آسیب های اجتماعی را در پی دارد

 

به گزارش تابناک سمنان  این جلسه به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان  و به دبیری علی اکبر ابراهیمی کارشناس فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و با حضور کلیه اعضاء در ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر و با دستور کار تدوین و برنامه ریزی برنامه های اجرای در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

رئیس و اعضای کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه میزبان جناب آقای دکتر نریمان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و سرکار خانم شاه حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بودند .

در این جلسه مدیرکل بهزیستی را انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همراهی می کرد .

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به اعضاء جلسه و به ویژه مدیر کل شورای مبارزه با مواد مخدر استان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و گرامی داشت رحلت بنیانگذاری جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد ابراز داشتند : در سال گذشته با همراهی و همکاری اعضاء کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان توانستیم برنامه ریزی جامع و منسجمی را تدوین و اجرا نمایم و در نتیجه گام های موثر و پایداری در این بخش برداشته شود که در این جلسه کمال تشکر را از کلیه همکاران خود در کمیته پیشگیری از اعتیاد استان دارم .

ایشان در ادامه با اشاره به نیاز تلاش و فعالیت بیش از پیش در ارتقاء جایگاه برنامه های پیشگیری در سطح کلان و جامعه افزودند : باید شعار پیشگیری مقدم بر درمان سرلوحه تدوین برنامه ها و برنامه ریزی ها گردد که هر چه در این بخش برنامه ها اجرای شود ما در بخش درمان و آسیب های اجتماعی نیز به موفقیت های چشمگیری دست خواهیم یافت و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی همانند مواد مخدر و دیگر آسیب ها در جامعه خواهیم بود .

ایشان یکی از راه های موفقیت و اجرا در برنامه های پیشگیری را تامین اعتبار مالی مشخص در این بخش دانسته و خواستار پیگیری دستگاه های عضو کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص تامین منابع مالی مشخص در این بخش شده و تصریح کردند : ما هر چه در بخش فرهنگی و پیشگیری هزینه کنیم در بخش درمان که به مراتب دارای هزینه های بیشتری است کمتر هزینه خواهیم کرد و این مهم یکی از اهداف مشخص در کشورها جهان است .

ایزدپور یکی از اقدامات عملی در کاهش آسیب های اجتماعی و علی الخصوص اعتیاد را تدوین و برنامه های فرهنگی با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیای آن منطقه بیان و یکی از راه های رسیدن به این امر را تدوین و برنامه ریزی سیاست ها و راهبرد های فرهنگی و پیشگیری را با توجه به مسئولیت و وظایف هر دستگاه بیان داشتند .

رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان در پایان سخنان خود اثرگذاری برنامه های را در اجرای آن دانسته و نه در تدوین آن و افزودند : برنامه ریزی و تدوین برنامه ها زمانی کاربردی و اثر گذار است که از مرحله نوشتاری به عمل تبدیل و تاثیرات آن در جامعه دیده شود ، بهترین برنامه ها به مرحله اجرا نرسد هیچ فایده ی نخواهد داشت .

در ابتدای این جلسه نریمان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ضمن گرامی داشت ایام نیمه خردادماه و تقدیر و تشکر از ریاست ، دبیر و اعضاء کمیته پیشگیری از اعتیاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان خواستار آینده نگری در تدوین و برنامه ریزی برنامه های سال پیش رو در این کمیته شدند .

ایشان دیدگاه شورای مبارزه با مواد مخدر را آیند نگاری در شرایط فعلی بیان و گام نخست در تدوین برنامه های را تغییر از شرایط فعلی به شرایط مناسب و در گام دوم رسیدن به شرایط مطلوب اذعان داشته و خواستار توجه به این اصل در برنامه ریزی برنامه های اجرای شدند .

در ادامه این جلسه اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص دستورکار جلسه پرداخته و مصوباتی در این خصوص داشتند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار