مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۶۴.۷ درصد مصرف انرژی برق در این استان سال ۹۹ و در سال جهش تولید صرف بخش‌های تولید شامل صنعت و کشاورزی شد.
کد خبر: ۹۶۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 05 June 2021

۶۴.۷ درصد مصرف برق استان سمنان صرف تولید شد

 

 

به گزارش تابناک سمنان سیدمحمد موسوی زاده  ابراز داشت: میزان مصرف برق دربخش تولید در استان سمنان طی سال گذشته بالاتر از میانگین کشوری بود که نشان از پویایی صنعت و کشاورزی در استان دارد.

وی ادامه داد: از مجموع  ۶۴.۷  درصد سهم بخش تولید در مصرف انرژی برق در استان سمنان در سال گذشته  ۴۴.۵ درصد در بخش صنعت و ۲۰.۲ درصد در بخش کشاورزی مصرف شد.

وی بیان کرد: میانگین مصرف بخش تولید از انرژی برق در سال گذشته در کشور ۴۹.۴درصد بود که از این میزان ۳۵.۳ درصد در بخش صنعت و ۱۴.۱ درصد در بخش کشاورزی بود.

موسوی‌زاده اضافه کرد: سهم مصرف صنعت استان سمنان از انرژی برق یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۴۷ مگاوات ساعت و میزان مصرف برق بخش کشاورزی ۵۴۸ هزار و ۷۲۳ مگاوات ساعت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: ۲۰.۶ درصد مصرف برق در استان سال گذشته اختصاص به بخش خانگی داشت و این میزان در کشور ۳۲.۲ درصد بود.

وی یادآور شد: ۵.۲ درصد مصرف برق در استان سمنان سال گذشته مربوط به بخش تجاری بود که میانگین مصرف در کشور ۷.۳ درصد بود.

موسوی‌زاده  خاطرنشان کرد: ۲.۲ درصد مصرف برق در استان سمنان در سال گذشته به روشنایی معابر اختصاص داشت که در این شاخص میزان مصرف میانگین کشوری ۱۰۸ درصد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: ۷۶.۱۹ درصد مشترکان استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹۹ درصد عمومی، ۱.۷۵ درصد کشاورزی ، ۱.۴۲ درصد صنعتی ، ۱۴درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش ۰.۵۹ درصد روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشـترک برق از خـدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار