مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۲۹ نفر از زندانیان استان سال گذشته در ١٠ زمینه شغلی آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.
کد خبر: ۹۶۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 06 June 2021

آموزش‌های مهارتی در ١٠ زمینه شغلی به زندانیان استان سمنان ارایه شد

 

به گزارش تابناک سمنان سید حسین شاهچراغ  ابراز داشت: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان، کمک به اشتغال پذیری و کاهش آسیب اجتماعی به دلیل بیکاری است.

وی ادامه داد: مهارت های ارائه شده به زندانیان بیشتر با توجه به نیازسنجی انجام می گیرد و سال گذشته دوره‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند تعمیرات سیستم تعلیق خودروهای سبک، پرورش زالوهای طب سنتی، پرورش شتر، پته‌دوزی، پلاس بافی و گوهرتراشی  برای زندانیان برگزار شد.

وی بیان کرد: در مجموع سال گذشته در زمینه ۱۰ حرفه شغلی به زندانیان استان سمنان به وسیله هشت استادکار مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تاکید بر اینکه بیکاری منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: این اداره‌کل در تلاش است تا با ارائه آموزش‌های مهارتی در زمینه رفع معضل بیکاری نقش ایفا کند.

وی یادآور شد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای کمک به اشتغالزایی و کاهش آسیب اجتماعی در قشر آسیب پذیر سال گذشته به ۲۸۲ نفر از معتادان بهبودیافته، در مراکز دولتی این اداره‌کل آموزش‌های مهارتی را به صورت رایگان ارائه داد.

شاهچراغ  اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سال گذشته در مراکز دولتی  به ۱۱۲ نفر از خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد به صورت رایگان به منظور کمک به رفع معضل بیکاری آموزش مهارتی ارائه کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر در استان سال ۹۹ در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت این اداره آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۱۸ آموزشگاه دولتی و ۱۰۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار