کد خبر: ۹۶۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 08 June 2021
آی او اس ۱۵ - iOS 15

 

به گزارش تابناک سمنان اپل به تازگی رویداد سالانه WWDC خود را برگزار کرده است و ما در این رویداد شاهد تغییرات جدیدی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند این شرکت بودیم که به زودی تحت عنوان iOS 15 عرضه خواهد شد.

با توجه به افزایش استفاده از تماس‌های تصویری، اپل زمان زیادی را صرف ارتقای فیس تایم (FaceTime) کرده و با تغییر و بهبود ویژگی‌های آن، به دنبال ارتقای تجربه کاربری است.

ویژگی Spatial Audio که همراه این نسخه از iOS عرضه خواهد شد، کاربران را قادر می‌سازد همراه استفاده از هدفون‌های ایرپاد سازگار، صدای دستگاه اپل خود را از جهت صحیح بشنوند. کیفیت صدا همچنین برای ضبط صدای صاف‌تر و کاهش مقدار نویز پس‌زمینه کاهش خواهد یافت تا تمرکز روی صدای شخص هنگام سخن گفتن باشد.

این ویژگی همراه با چت‌های گروهی تماس‌های فیس تایم نیز سازگار است و صدای هر یک از دوست‌تان شما از جهت متفاوتی نسبت به دیگران، به گوش خواهید رسید. افزون بر این موارد، حالت جدید Grid View همه شرکت کنندگان در یک تماس را روی صفحه نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از حالت‌های اضافه شده به iOS 15، Portrait Mode است که اجازه می‌دهد یک بوکه مصنوعی را روی تصویر اعمال کرده تا تمرکز را از پس‌زمینه، به سوی خودتان جذب کنید.

همانند گوگل میت و زوم، اکنون شما می‌توانید لینک تماس‌های خود در فیس تایم را با دیگر دوستانتان روی پلتفرم‌های iOS و اندروید به اشتراک بگذارید. نهایتاً به شیر پلی (Share Play) می‌رسیم. این شما را قادر می‌سازد که همراه با دیگر شرکت کنندگان تماس فیس تایم به محتوای مشترک گوش بدهید یا آن را تماشا کنید. هر اپل تی‌وی پلاس و اپل موزیکی را می‌توانید در حین این تماس‌ها به کار بگیرید.

اپل همچنین یک API جدید معرفی کرده است که توسعه‌دهندگان به وسیله آن می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را حین تماس فیس تایم به اشتراک بگذارند؛ این ویژگی با نام شیر پلی API شناخته می‌شود.

در حال حاضر چندین شرکت و مجموعه از جمله هولو، HBO Max، تیک تاک، پارامونت پلاس، پلوتو تی‌وی، ESPN+، مستر کلاس و دیزنی پلاس برای پشتیبانی شدن در فیس تایم در نظر گرفته شده‌اند. از آن‌جایی که شما می‌توانید از بیش از یک دستگاه استفاده کنید، می‌توانید تماس فیس تایم خود و محتوای به اشتراک گذاشته شده را روی یک اپل تی‌وی مشاهده کنید. علاوه بر این موارد، امکان اشتراک گذاری صفحه نیز از طریق فیس تایم مهیا خواهد شد.

پس از فیس تایم به iMessage می‌رسیم. اپلیکیشن پیام‌رسانی اپل در این به‌روزرسانی تغییرات بزرگی را تجربه خواهد کرد. شما می‌توانید با کشیدن انگشتان خود به سمت راست روی یک تصویر، پیش‌نمایش آن‌ها را بدون اشغال کردن تمام صفحه مشاهده کنید. از سوی دیگر اگر حالت Grid View انتخاب شود، فرصت واکنش به تصاویر بیشتری فراهم خواهد شد.

لینک‌ها و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در چت‌های گروهی اکنون دارای زبانه خودشان در دسته اخبار هستند. به این ترتیب، محتوایی که دوستانتان می‌خواستند به شما نشان دهند، در میان تعداد زیادی از چت‌های گروهی گم نمی‌شود و دسته اخبار هم یادآوری می‌کنند که چه کسی آن‌ها را به اشتراک گذاشته است. در تلگرام به عنوان یک اپلیکیشن شخص ثالث می‌توانید یک پیام را از یک رشته خاص پین کنید.

بخش اعلان تغییرات اساسی را به خود تجربه کرده و اپل چندین ویژگی جدید را در اختیار کاربران iOS 15 قرار خواهد داد. ظاهر اعلان‌ها طی این تغییرات، متحول شده تا کاربر دید بهتری به وسیله آیکون‌های بزرگ‌تر داشته باشد. با فعال کردن پروفایل «فوکوس»، تنها اعلان‌های مهم نمایش داده خواهند شد و برای مثال شما هنگام انجام کار یا موارد مشابه، تمرکز خود را حفظ خواهید کرد.

یک «خلاصه از اعلان‌ها» نیز در این نسخه از سیستم عامل موبایل اپل گنجانده شده که در عوض نمایش یک رشته طولانی از اعلان‌های از دست رفته، آن‌ها را فقط با یک عنوان و در مکان فشرده‌ای نمایش می‌دهد. همچنین اگر دستگاه دوست شما روی حالت DND قرار گرفته باشد، شما از طریق iMessage متوجه آن خواهید شد. بنابراین شما هنوز هم می‌توانید یک اعلان فوری را به چنین کاربرانی ارسال کنید (بدون صدا).

لایو تکست (Live Text) پاسخ اپل به گوگل لنز است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که قسمتی از صوت را که به وسیله اپلیکیشن تبدیل به متن شده است را از گالری، دوربین و … انتخاب کرده و یا حتی از طریق وب دانلود کنید. سپس می‌تواند نشانی‌ها و شماره‌های تماس را در هفت زبان استخراج کند. لایو تکست برای کاربران آیپد او اس و مک او اس نیز عرضه خواهد شد.

دانش سیری در این نسخه افزایش خواهد یافت و این دستیار صوتی می‌تواند مناظر دیدنی و جاذبه‌های گردشگری مهم را درون گالری شما شناسایی کند.

اپل مپس نیز مانند قسمت‌های دیگر، تغییرات مهمی را دریافت خواهد کرد. در این نسخه کاربران به نقشه‌هایی دست می‌یابند که جزئیات زیادی را در بخش‌های واقعیت افزوده و ۳ بعدی جهت ناوبری و مسیریابی شامل خواهند شود.

بناهای پرجزئیات در حال حاضر در ۸ کشور پشتیبانی می‌شود که منجر به نمایش پستی و بلندی‌ها، سازه‌های ۳ بعدی، رنگ‌های جدید برای جاده‌ها،‌یک حالت شب جدید و موارد دیگر خواهند بود.

مسیریابی حمل و نقل در این نسخه همراه با اپل واچ نیز سازگار خواهد بود و قدم‌های بعدی را به شما نمایش خواهد داد. شما می‌توانید پیشرفت خود را روی نقشه ارزیابی کرده و اعلان‌های مورد نیاز را دریافت کنید.

اپل والت در نسخه ۱۵ سیستم عامل iOS از انواع جدید کلیدها مانند خانه و هتل پشتیبانی خواهد کرد. اپل برای ارتقای این بخش شروع به همکاری با Hayatt Hotels کرده است. بنابراین کلیدها درون اپل والت ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید به وسیله آن‌ها وارد اتاق خودتان شوید. هتل می‌تواند اجازه دسترسی به این کلیدها را صادر کند و آن‌ها را در زمان صحیح، فعال یا غیرفعال سازد.

اپل والت می‌تواند به لطف فناوری UWB با کلیدهای هوشمند وسایل نقلیه همگام شود تا به صورت خود کار درب را باز و بسته یا آن را خاموش و روشن کند. نهایتاً کاربران در بعضی از ایالات‌های آمریکا که پشتیبانی می‌شوند، می‌توانند مدارک هویتی خود را به والت بیفزایند و از آن‌ها برای عبور از ایستگاه‌های امنیتی مانند فرودگاه استفاده کنند.

این به‌روزرسانی از روز قبل در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار گرفت و در ماه آینده شاهد عرضه نسخه بتای آن برای عموم کاربران خواهیم بود. نسخه پایدار iOS 15 در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار