عبدوس خبرداد؛
تابناک سمنان: حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر گفت: بمنظور کاهش فشار دام به مراتع در فصول چرایی و غیرچرایی ۱۰ هکتار از اراضی دیمزار کم‏بازده و مستثنیات اشخاص علوفه کاری شد.
کد خبر: ۹۶۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 08 June 2021

۱۲ هکتار از اراضی کم بازده مهدیشهر علوفه کاری شد | مرآت : آخرین اخبار استان  سمنان

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر از توزیع رایگان ۲۲۰ کیلوگرم بذر یونجه بین بهره برداران و دامداران شهرستان مهدیشهر به‌منظور افزایش تولید علوفه غیرمرتعی در سطح شهرستان و کاهش فشار دام به مراتع در فصول چرایی و غیرچرایی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: حدود ۱۰ هکتار از اراضی دیمزار کم‏بازده و مستثنیات اشخاص علوفه کاری شد.

حمیدرضا عبدوس افزود:در راستای اجرای پروژه تبدیل دیمزار‌های کم بازده، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ مقدار ۲۲۰ کیلوگرم بذر یونجه و اسپرس به صورت رایگان در اختیار مجریان و بهره برداران مراتع برای بهبود و اصلاح مراتع قرار گرفت که با توجه به خشکسالی پیش رو و کاهش بارش برف و باران با برداشت چند چین علوفه یونجه، تا حدودی علوفه مورد نیاز دامداران عزیز تهیه تا آسیب کمتری به پوشش گیاهی مرتعی وارد گردد.

عبدوس تصریح کرد: از دوگونه یونجه و اسپرس برای انجام این عملیات استفاده‌شده و میزان بذور مورد استفاده نیز در حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم در هکتار بوده است، همچنین با انجام این عملیات، پیش‌بینی می‌شود که سالانه ۲۵۰ تن علوفه خوش خوراک برای دام‌ها در شهرستان تولید شود که می‌تواند در جبران کمبود علوفه در فصل غیرچرایی به خصوص در مراتع بالادست مؤثر باشد.

وی همچنین بیان کرد: از اثرات این پروژه علاوه بر تولید علوفه می‌توان به افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش فرسایش خاک و تولید آب و همچنین افزایش توان اقتصادی بهره‌‏برداران اشاره کرد، با توجه به اهمیت عملیات علوفه‌کاری در تأمین علوفه فصول غیرچرایی، در سال ۱۴۰۰ در صورت تامین اعتبار، اجرای این عملیات پیش‌بینی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار