افتخاری برای نگین خردورزی کویر؛
تابناک سمنان: سیف‌الله سعدالدین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: بر اساس نظام رتبه‌بندی ۲۰۲۱ لایدن، دانشگاه سمنان توانست ۲۰ پله نسبت به سال ۲۰۲۰ رتبه خود را ارتقا دهد.
کد خبر: ۹۶۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 08 June 2021

دانشگاه سمنان بر اساس رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰ جایگاه ۱+۱۰۰۰ را بدست آورد

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ این نظام رتبه‌بندی توانست رتبه ۸۸۸ را بدست آورد که با تلاش کلیه دانشگاهیان این دانشگاه، در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ رتبه دانشگاه سمنان با ۲۰ پله ارتقا روی عدد ۸۶۸ ایستاد.

وی افزود: رتبه‌بندی لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

سیف‌الله سعدالدین با اشاره به اینکه دانشگاه سمنان از سال ۲۰۱۹ در رتبه‌بندی لایدن واردشده است، افزود: در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ دانشگاه سمنان موفق شده است با ۶۸ پله ارتقا نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه ۸۶۸ جهانی را در میان دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص دهد.

او اظهار کرد: لایدن برای این ارزیابی‌ها از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده کرده است.

به گفته معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان، شاخص‌هایی، چون مرجعیت علمی (تأثیر علمی)، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیت از مهم‌ترین معیار‌های کلی نظام رتبه‌بندی لایدن است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار