تهدید یا فرصت؟
ابناک سمنان: اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۴۰ درصد ظرفیت اشتغال در این استان از سوی مهاجرین و شهروندان غیربومی تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ 09 June 2021

ایجاد ۹ هزار شغل جدید در استان سمنان

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: نیروهای مهاجر می توانند هم فرصت و هم تهدید محسوب شوند.

وی اضافه کرد: سیاست گذاری اشتغال مدیون تلاش بخش خصوصی است و داده های آماری اشتغال نشان می دهد بخش خصوصی استان سمنان در جذب نیروی کار بسیار فعال است.

اسماعیل غنیان بیان کرد: تعادل جویندگان کار و فرصت های شغلی در استان سمنان همواره متوازن بوده است از طرفی ۴۰ درصد اشتغال استان توسط مهاجرین تکمیل ظرفیت می‌شود.

غنیان ادامه داد: تنها بخش خصوصی طی این سالیان توانسته استخدام منابع انسانی انبوه داشته باشد، اگر شرایط پیش رو ناشی از تحریم های اقتصادی و کرونا را در نظر بگیریم، بخش خصوصی استان با همه مشکلات توانسته حفظ اشتغال متناسب داشته باشد.

وی تصریح کرد: عواملی مانند پائین بودن دستمزد باعث شده که  نیازهای اشتغال برای نیروی کار با صورت مساله های جدید همانند کارهای کاذب روبرو شود .

غنیان ادامه داد: سطح تحصیلات در جامعه افزایش یافته ولی سطح مهارت برای کار افزایش نیافته است و علت آن تمرکز تحصیل فرزندان خانواده ها در دانشگاه ها بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: ضرورت داشت به جای دانشگاه ها توجه به سمت هنرستانها و مدارس فنی معطوف می شد تا مهارت در رده های سنی پائین ارتقا یابد.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار