جوانان در روز‌های نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ خود را برای حضور پرشور در این عرصه و انتخاب فرد اصلح آماده می‌کنند تا بتوانند با رای‌های خود برای امید به آینده نقش‌آفرین باشند و باید ببینیم سرانگشتان طلایی آن‌ها قلم را به سمت انتخاب کدام نامزد‌ها می‌چرخانند؟
کد خبر: ۹۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 10 June 2021

سرانگشتان طلایی جوانان در انتخابات ۱۴۰۰ به کدام سو می‌رود؟

 

به گزارش تابناک سمنان  در حالی امروز پنجشنبه بیستم خرداد ماه دقیقا هشت روز با جشن پرشکوه حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی فاصله داریم که یکی از اقشار نقش آفرین در این عرصه جوانان ایران زمین هستند.

جوانان کشور در تمامی صحنه‌های انقلابی و برهه‌های مختلف سیاسی و تاریخی ایران جزو تاثیرگذارترین اقشار بودند و اکنون نیز به دنبال ایجاد مشارکت حداکثری و ایجاد امید در جامعه هستند تا بتوانند آینده خود را با انتخاب یک فرد توانمند، به بهترین شکل ترسیم کنند.

حضور در انتخابات به‌ عنوان مهم ترین اصل مردم سالاری و حق قانونی مردم است که با توجه به شرایط جامعه و تلاش دشمن برای عدم حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، باید دشمن را ناامید و با آرمان های نظام و انقلاب عهد دوباره ببندیم و سُکان سیاسی کشور را به فرد اصلح تحویل دهیم. 

انتخابات همواره از مهمترین رویدادهای سیاسی هر کشور است و در ایران نیز از بعد انقلاب تاکنون ۳۷ دوره انتخابات برگزار شده است که اولین آن همه پرسی نظام جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ و آخرین نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس اسلامی در اسفندماه ۹۸ بود.

در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نیز برگ دیگری از افتخارات ملت غیور ایران برای جهانیان به نمایش گذاشته می‌شود و مردم برای انتخاب سکاندار اجرایی کشور و اعضای شوراهای شهر و روستا با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

جوانان نیز با شرکت خود در انتخابات به دنبال این هستند تا اراده واقعی خود را به‌ انقلاب به‌تصویر بکشند و همین امر در شرایط حساس کنونی بر ضرورت‌های مشارکت حداکثری می‌افزاید.

اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ در حدی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود در نخستین روز از سال نو، انتخابات خرداد را در ابعاد داخلی و خارجی بسیار مهم برشمردند و به نقشه و تلاش گسترده دشمنان برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات تاکید کردند.

در زمانی که کشور در تب و تاب انتخاباتی قرار دارد و در زمانی‌که چشم‌ تمام دنیا به ویژه آزادی خواهان جهان به انتخابات ١٤٠٠ در ایران خیره شده، جوانان دامغانی نیز بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید دارند و به‌دنبال ایجاد شور انتخاباتی هستند. 

 

شرکت پرشور دشمن را خوار و مایوس می‌کند

قاسم داوودیان ۳۹ ساله گفت: امروز دشمن با استفاده از تمام ابزار سیاسی و رسانه ای خود به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی از آینده و بی اهمیت نشان دادن انتخابات ایران است که در روز ۲۸ خرداد با حضور پرشور مردم، بار دیگر دشمن خوار و سرافکنده خواهد شد. 

وی ادامه داد: حضور نیافتن مردم پای صندوق های رای، خواست دشمن است که در این زمان حضور حداقلی مردم بیشترین ضربه را به نظام و انقلاب اسلامی ما وارد می‌کند. 

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مشکلات موجود، شرکت نکردن در انتخابات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات کشور اضافه می‌کند پس به کسانی که مایوس وناامید شدند، توصیه دارم تا امید خود را ازدست ندهند و با صندوق انتخابات قهر نکنند. 

داوودیان بیان کرد: باتوجه به اینکه کاندیدا موردنظرم رد صلاحیت شده است، ناراحت و دلخورم اما به قانون کشورم احترام می‌گذارم و حتما برای انتخاب فرد اصلح بررسی و تحقیق کرده و در انتخابات شرکت می‌کنم. 

وی تصریح کرد: بدون شک رای اکثریت مردم به شرط تفکر، شناخت کامل، تحقیقات لازم و انجام مصلحت اندیشی رای صحیح و درستی است.

 

منتخب مردم امانت دار خوبی برای رای ملت باشد

مجتبی اکبرپور از جوانان انقلابی دامغانی، دانش، تجربه، سابقه فعالیت، صداقت و دلسوزی را از معیارهای انتخاب فرد اصلح دانست و گفت: فرد منتخب در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید امانتدار خوبی برای آرای مردم باشد و به دنبال بررسی و شناخت کمبودها و نیازهای شهر و روستا در مسائل فرهنگی، تفریحی و رفاهی مردم در چارچوب وظایف و پس از آن با تهیه طرح ها و مصوبات، پیگیر اجرای دقیق مصوبات توسط دستگاه های اجرایی باشد. 

وی تصریح کرد: حضور کمتر مردم در انتخابات می تواند شروع سوء استفاده های تبلیغاتی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران باشد که این حضور کمرنگ را نشانه قهر مردم با نظام عنوان و به اهداف خود در فاصله انداختن بین مردم و نظام نزدیک شوند. 

اکبرپور اظهار داشت: با توجه به احساس مسئولیت، عمل به وصیت شهید سلیمانی و جلوگیری از سوءاستفاده رسانه های بیگانه، در انتخابات شرکت می کنم.

 

جوانان به حضور پرشور در انتخابات کمک کنند

حامد کرمیان ۲۶ ساله نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز بسیاری از جوانان کشور، با نشاط و شادابی و حضور خود در صحنه‌های حساس، بزرگ‌ترها را به انتخابات تشویق می‌کنند چون نگاه جوانان به آینده است و برای ساخت آینده خود نیازمند انتخاب فرد اصلح هستند. 

وی ادامه داد: امروز مردم به دنبال حزب و جریان سیاسی خاصی حرکت نمی‌کنند و پس از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، بیشتر مردم بر تفکر انقلابی و انتخاب فرد مومن و کارکشته تاکید دارند تا با انتخاب مدیر کارآمد، بتوانند مشکلات موجود را برطرف و آینده روشنی را برای خود رقم بزنند. 

کرمیان اضافه کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی به وجود آمده در کشور بدون شک در حضور پرشور مردم بی‌تاثیر نیست اما باید بدانیم که حضور نیافتن ما هیچ مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه باید شرکت کنیم تا با انتخاب یک فرد مطمئن، مشکلات را از کشور رفع کنیم. 

وی افزود: بحث تشویق چهره‌ به‌ چهره برای ایجاد انتخابات پرشور تاثیرگذار است تا افرادی که قهر انتخاباتی کردند بدانند با سرکار آوردن افراد لایق و کارآمد می‌توانند به آینده امیدوار باشند. 

کرمیان عنوان کرد: مهم‌ترین معیارم برای انتخاب اصلح شاخصه‌هایی است که مقام‌معظم رهبری به آن اشاره کرد که انقلابی‌گری، مردمی بودن، مدیر لایق و رزومه کاری‌، مهم‌ترین معیارهای فرد مورد نظر است.

 

رییس جمهوری با تجربه و دارای سابقه کاری انتخاب کنیم

اسماعیل بهمنی ۲۵ ساله نیز به ایرنا گفت: با توجه به تبلیغات گذشته و وعده‌هایی که هیچ گاه به نتیجه نرسید، تبلیغات و وعده‌های انتخاباتی را در انتخاب رییس جمهوری قبول ندارم چون می‌توان با بررسی سابقه کاری این افراد سرشناس انتخاب خوبی داشت. 

وی افزود: با توجه به اعتقادات شخصی و برای متلاشی شدن برنامه ریزی های دشمن در راستای تلاش برای حضور پایین مردم در صحنه، در انتخابات شرکت می کنم و رئیس جمهوری مردمی، اقتصاددان و کارآمد را انتخاب می‌کنم.

 

بهترین ملاک انتخاب اصلح، عملکرد فرد است

اسماعیل قدرت آبادی از جوانان دامغانی، بهترین ملاک و سنگ محک برای انتخاب فرد اصلح را خود نامزدها و عملکردشان دانست و گفت: هر کدام از نامزدها دارای کارنامه‌ای هستند که قطعا با بررسی کارنامه آن‌ها می‌توان به خط فکری و برنامه‌های آینده آن‌ها پی برد.

این جوان ۳۴ ساله ادامه داد: انتخابات نمونه‌ بارز مردم‌سالاری است یعنی هرچه شرکت مردم در این اتفاق بیشتر باشد نشان دهنده این است که نظام بیشتر مورد تایید مردم قرار دارد، لذا همین اثر سبب شده است تا مشارکت عمومی امری مهم قلمداد شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور با مشکلات متعددی روبرو می باشد که تمامی آن‌ها از سوء مدیریت در حوزه‌های مختلف است و قطعا مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار همه گیرتر و موثرتر است و چه بسا بسیاری از مشکلات دیگر از همین مشکلات اقتصادی به وجود آمده‌اند، پس باید به دنبال فردی باشیم تا رفع مشکلات اقتصادی را با برنامه دقیق و حساب شده در دستور کار قرار دهد. 

قدرت آبادی به نقش احزاب و جریان‌های سیاسی در انتخابات اشاره و تصریح کرد: در سال‌های اخیر میزان اطلاع مردم از احزاب و جریان‌ها افزایش چشمگیری داشته است پس احزاب می‌توانند با کسب اعتماد مردم، نشر اطلاعات درست و رعایت اصل امانت در تصمیم مردم دخیل باشند. 

 

مشارکت بالا در انتخابات، ایران را در دنیا سربلند می‌کند 

مجید اسماعیلی دیگر جوان دامغانی به ایرنا گفت: امیدوارم مردم ایران با شناخت از شرایط کنونی، امید را در دل خود زنده کنند تا بتوانیم با حضور پرشور مشتی بر دهان دشمنان بزنیم و ایران را در دنیا سربلند کنیم.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به صحبت‌های عمومی در محافل گوناگون بسیاری از مردم به دلیل وعده های پوچ به مسوولان بی اعتماد شدند اما باید در انتخابات شرکت کنند تا شاهد تحول در وضعیت کنونی باشیم. 

اسماعیلی عنوان کرد: عده ای به دنبال انتخاب فردی بودند که توسط شورای نگهبان تایید نشده است، این افراد باید بدانند قطعا نامزد مورد نظر آن‌ها مورد تائید نبوده است، پس در افراد اعلام شده به دنبال فرد اصلح باشند. 

وی افزود: فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید از جنس مردم، مومن، انقلابی، پیرو ولی فقیه و دارای پرونده موفق در عنوان‌های شغلی گذشته خود باشد. 

 

ایجاد بستر اعتراضات مدنی به شیوه صحیح،انتخاب پرشور را رقم می‌زند 

جوان ۳۱ ساله دامغانی به ایرنا گفت: با توجه به اینکه در کشور ما بستر اعتراضات مدنی به شکل درست فراهم نیست، مردم اعتراض خود را با رای ندادن نشان می‌دهند اما قهر با صندوق رای کار پسندیده‌ای نیست. 

رسول ضمیران به چیدمان انتخاباتی و تصمیم شورای نگهبان در عدم تایید برخی از افراد سرشناس اشاره کرد و افزود :عده ای تصمیم شورای نگهبان را یکطرفه و به دور از مصلحت اندیشی دانستند اما باید بدانند که این شورا به وظیفه قانونی خود عمل کرده و تصمیم درست گرفته شده است. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار