سرپرست اداره کنترل سیلاب وآبخوانداری معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کنترل ۲.۸ میلیون مترمکعب از رواناب‌های این استان از طریق پروژه‌های آبخیزداری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 10 June 2021

کنترل 2.8میلیون مترمکعب از روان‌اب‌های استان سمنان از طریق پروژه‌های آبخیزداری

 

 

به گزارش تابناک سمنان جواد جورابلو 20خردادماه اظهار کرد: طی اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 2 میلیون  و 800هزارمتر مکعب سیلاب از طریق پروژه‌های آبخیزداری در 8 شهرستان استان سمنان کنترل شد .

وی افزود: با بارندگی نسبتاً قابل توجه ای که در 8 شهرستان سمنان ، شاهرود، گرمسار، دامغان ، مهدی شهر، میامی ، آرادان وسرخه به وقوع پیوست شاهد عملکرد مثبت پروژه های آبخیزداری از جمله پروژه های پخش سیلاب، بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی و بندهای گابیونی بوده‌ و بالغ بر2 میلیون و 800هزار متر مکعب سیلاب و رواناب از طریق این طرح‌ها کنترل شده است..

سرپرست اداره کنترل سیلاب وآبخوانداری معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با توجه به عملکرد قابل قبول، این پروژه ها در 8 شهرستان یاد شده بویژه در شرایط خشکسالی سال جاری، این طرح‌ها، به‌طور مستقیم موجب افزایش دبی آب حدود 16 رشته قنات، 125 دهنه چشمه  و 250 حلقه چاه در این استان شده است .

جورابلو گفت: اثرات سازنده این پروژه های آبخیزداری علاوه بر کنترل سیل و رسوب و نفوذ آب به لایه های زیرزمینی نقش مهمی در کاهش خسارات سیل به تأسیسات شهری و خدمات زیربنایی ایفاء می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری اجرا شده همواره در حوزه های آبخیز موجب افزایش آبدهی قنوات، چشمه ها و چاه های پایین دست می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار