رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور:
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور گفت: میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور از کلنگ‌زنی تا افتتاح و بهره‌برداری، از ۹ سال به سه سال کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۷۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 11 June 2021

میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور ۳سال است

 

به گزارش تابناک سمنان  مهرالله رخشانی در حاشیه افتتاح یک طرح آموزشی در مسکن مهر سمنان با بیان اینکه میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور از کلنگ‌زنی تا افتتاح و بهره برداری، از ۹ سال به سه سال کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: در بازدیدی که از برخی از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت در استان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان داشتم، اکثر پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا بوده و در یکسال و نیم اخیر عملیات اجرایی آنها آغاز شده و این در حالی است که پروژه‌های افتتاح شده در سال ۹۹ عمدتاً شروع عملیات اجرایی و کلنگ زنی آنها به سال ۹۱ بر می‌گشت.

وی با بیان اینکه باید بیش از جملات تخریبی، به سمت اطلاع رسانی دستاوردهای مطلوب و مؤثر و امیدبخش رو آوریم، افزود: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع آوری مدارس خشت و گِلی در کشور هزینه شد، اما ساخت و شروع پروژه‌های جدید همواره اولویت سازمان بوده است.

وجود ۴۸ هزار بخاری گازی در مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که قرارداد جمع آوری و تبدیل آن‌ها به سیستم‌های گرمایشی ایمن در سال جاری منعقد خواهد شد، تاکید داشت: ما امروز در کشور پروژه نیمه تمام و بلاتکلیف که از محل اعتبارات ملی شروع شده باشد نداریم.

رخشانی مهر با بیان اینکه تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و به زیر هفت درصد رسیده که امری بسیار قابل توجه است، گفت: در بحث مدارس عشایری نیز تفاهم نامه‌ای با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور منعقد شده و دو هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده که تلاش داریم تا این میزان را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی همچنین گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بالغ بر یک و نیم درصد اعتبارات عمرانی کشور را در اختیار داشته که امروز این میزان به هفت درصد رسیده است.

سمنان بیشترین مدارس تخریبی را دارد

علی اصغر جمعه‌ای، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه در مرکز استان بیشترین مدارس تخریبی را داریم که باید در اولویت قرار بگیرند، گفت: عقب ماندگی در این حوزه زیاد بود، خیرین به صورت جدی پای کار بودند اما نیاز است تا تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان بالغ بر ۵۰ درصد پروژه‌های ساخته شده آموزشی توسط خیرین بوده است، افزود: در رابطه با ساخت و تجهیز مدارس با بکارگیری استانداردهای روز دنیا باید اقدامات جدی و مستمر در دستور کار باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار