مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تکمیل ۸۴ طرح ناتمام استان شامل ۶۵۱ کلاس درس با ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا، سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
کد خبر: ۹۷۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 11 June 2021

تکمیل ۸۴ طرح نوسازی مدارس سمنان ۳.۴ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

 

به گزارش تابناک سمنان سعید هژبری در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران در سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ابراز داشت:  اگر طرح‌های نیمه تمام استان افتتاح شود، ۱.۲۵ مترمربع به سرانه فضای آموزشی استان اضافه می‌شود و این سرانه در استان به عدد ۸.۳۳ که استاندارد است نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ گام مهم در راه نوسازی و تجهیز مدارس برداشته شده است گفت: گام اول، به روزرسانی استانداردها و توجه ویژه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ساخت پنج مجتمع آموزشی در استان آغاز شد. 

هژبری ابراز داشت: امروز مجتمع‌های آموزشی بر مبنای استانداردهای مدیریت سبز و کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی‌ها ساخته می‌شود که بیشترین حفاظت از محیط زیست به عمل آید.

وی بیان کرد: مکان‌یابی مدارس به عنوان طرحی بزرگ و ارزشمند نام برد و گفت: سمنان یکی از چهار استان آزمایشی این طرح است و بیشترین مکان یابی در این استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: استفاده از خدمات دانشگاه های بزرگ به عنوان اینکه معماری مدارس بر اساس یک نگاه نو ساخته شود اصلی است که بر این اساس هر ۲ سال یک همایش معماری مدرسه ایرانی برگزار می‌شود و طرح‌های برگزیده در استان‌ها اجرا می‌شود.

هژبری افزود: گام بزرگ دوم، ورود به رفع چالش‌هایی مانند حذف مدارس خشتی و گلی بود که در سال ۹۸ در استان سمنان به پایان رسید.

وی بیان کرد: حذف تمامی بخاری‌های نفتی مدارس استان سمنان در سال ۹۷ به پایان رسید و در مرحله بعد ۹۷ درصد از بخاری‌های گازی نیز حذف شد و باقی تا پایان سال حذف می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ابراز داشت: موردی که امسال در دستور کار استان سمنان قرار دارد، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق محروم است.

هژبری گفت: تلاش بر این است که امسال هیچ طرح جدیدی مگر در شرایط خاص آغاز نشود  و اولویت، اتمام طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد.

وی افزود: نقش فضای مدرسه بر قدرت یادگیری دانش‌آموزان انکارناپذیر است و بی‌شک معماری و هویت بنای مدرسه بر روحیه و انگیزه دانش‌آموزان تاثیر مستقیم دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ایجاد فضای باز، فضای سبز و فضای ورزشی و استفاده از سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در کلاس‌های درس اهمیت بالایی دارد و اولویت است.

وی بیان کرد: به منظور رعایت عدالت اجتماعی، مدارس شهری و روستایی در استان سمنان کیفیت مشابه دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه سامانه مکان‌یاب نیز در راستای برقراری عدالت اجتماعی است گفت: اعتبار زیادی به منظور ساخت مدرسه در مسکن مهر سمنان، شاهرود و گرمسار اختصاص یافت.

افتتاح مجموعه آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال از برنامه‌های سفر یکروزه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به سمنان بود. 

زیربنای کل این بنا یکهزار و ۹۱۷ مترمربع و مساحت ساختمان آموزشی آن یکهزار و ۶۷۳ مترمربع است. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار