نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت اجتماعی در ارتقای ساخت و ساز مکان‌های آموزشی مد نظر باشد و به تمامی مناطق به یک اندازه توجه شود.
کد خبر: ۹۷۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 11 June 2021

نماینده مجلس: عدالت اجتماعی در مدرسه‌سازی در استان سمنان رعایت شود

 

به گزارش تابناک سمنان عباس گلرو در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران در سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ابراز داشت: در روستاهای استان مدارس مربوط به ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته متروکه هستند و لازم است خیران و مسئولان به این مکان‌ها توجه کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی در مناطق محرومی که دانش‌آموز ندارد یا تعداد دانش‌آموزان بسیار کم است، باید ساخت و تجهیز مدرسه مورد توجه قرار بگیرد.

 رئیس هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز استان سمنان نیز در این آیین ابراز داشت: تلاش‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و اجرای طرح‌های مختلف به این معنا نیست که استان سمنان اکنون بی‌نیاز از ساخت مدرسه است.

علی‌اصغر جمعه‌ای با بیان اینکه مدارس پرخطر و نیازمند مقاوم یا نوسازی همچنان در استان وجود دارد گفت: در مرکز استان بیشترین مدارس فرسوده وجود دارد.

وی افزود: ۵۰ درصد طرح‌های مدرسه‌سازی استان سمنان با مشارکت خیران ساخته شد.

 رئیس هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز استان سمنان گفت: هرچه در ساخت و تجهیز مدارس تلاش شود، همچنان جا برای تلاش بیشتر وجود دارد و در مقایسه با کشورهای درحال توسعه هنوز با جایگاهی که دانش‌آموزان با آرامش تحصیل کنند فاصله وجود دارد.

جمعه‌ای افزود: هر پیشرفتی که حاصل شود، با انسجام، همفکری و دوری از جناح‌بازی‌های سیاسی حاصل می‌شود.

 رئیس هیات مدیره مجمع خیران مدرسه ساز استان سمنان گفت: آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیران سه ضلع یک مثلث هستند که هیچگاه از هم جدا نمی‌شوند.

افتتاح مجموعه آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال از برنامه‌های سفر یکروزه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به سمنان بود. 

زیربنای کل این بنا یکهزار و ۹۱۷ مترمربع و مساحت ساختمان آموزشی آن یکهزار و ۶۷۳ مترمربع است. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار