رئیس دبیرخانه شورای اسلامی استان سمنان:
رئیس دبیرخانه شورای اسلامی استان سمنان گفت: مطالبه‌گری و شفاف سازی حق همه مردم است و موجب توسعه جامعه می شود.
کد خبر: ۹۷۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 12 June 2021

 

شفافیت نامزدهای انتخاباتی حق مردم است/ ضرورت کمک به روشنگری

 

به گزارش تابناک سمنان معصومه خراسانی  با بیان اینکه مطالبه‌گری و شفاف سازی حق همه مردمی است که باید امروز وارد فاز انتخاباتی این پارلمان محلی شوند و انتخاب اصلح و درستی داشته باشند، بیان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری مهم است اما انتخابات شوراها به لحاظ تعداد بالای انتخاب شوندگان بسیار فراگیرتر است اما متأسفانه رسانه‌های ملی و محلی به‌خصوص صدا و سیما با تمام ابزار و امکانات صرفاً توجه مردم را به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری می‌برند و موجب می‌شوند شوراها را که نقش بسزایی در سرنوشت مردم و مدیریت محلی دارد با کمترین پردازش و دقت و توجه به حاشیه رانده شود.

وی افزود: امید است در ایام تبلیغات رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقش موثرتری در خصوص معرفی شوراها و ترغیب مردم به مشارکت گسترده‌تر در انتخابات این نهاد مهم ایفا کنند تا بستر ورود افراد متخصص به نهاد شورا فراهم شود.

کمک به روشنگری

رئیس دبیرخانه شورای اسلامی استان سمنان با بیان اینکه رسانه‌ها باید روشنگری داشته باشند و به عموم مردم در انتخاب کمک کنند و درواقع امروز اگر قصد داریم منطقه و به تبع آن جامعه خود را توسعه بخشیم باید با بینش صحیح و بر اساس شایستگی و توانمندی افراد را انتخاب کنیم و از انتخاب‌های نسبی و سببی و قومی و قبیله‌ای دوری کرده و کسانی را وارد میدان کنیم که قصد خدمت به مردم را دارند، تاکید کرد: اگر کسی به عنوان نماینده مردم وارد این کارزار می‌شود باید بداند که در قبال این مردم که به او رأی دادند وظیفه‌ای دارد و باید عملکردی شفاف و صادقانه در طول مسیر ارائه دهد.

خراسانی بیان کرد: تشکیل شوراها به عنوان یکی از ارکان مهم انقلاب شکوهمند اسلامی در دوران مبارزه از سوی امام خمینی (ره) مطرح بوده و این موضوع به یکی از خواسته‌های مردم در طول دوران مبارزات انقلابی تبدیل شده بود و با پیروزی انقلاب اسلامی‌، فرمان تاریخی امام در نهم اردیبهشت ماه سال ۵۸ به شورای انقلاب در خصوص تهیه آئین نامه اجرایی شوراها برای اداره امور محلی شهر و روستا در سراسر ایران صادر شد.

وی با بیان اینکه در واقع شوراها به عنوان سازمان‌های مردم نهاد محلی که دارای شخصیت حقوقی می‌باشند همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی تا علاوه بر اینکه برنامه‌ها و اهداف رشد، تعالی و توسعه کشور با سرعت بیشتری محقق می‌شود، افزود: به مشارکت هرچه بیشتر مردم بر سرنوشت خویش و اداره امور توسط خود آنها قوت ببخشد. چرا که استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش از ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

اهمیت شورای شهر و روستا

رئیس دبیرخانه شورای اسلامی استان سمنان درباره این پرسش که امروزه نهاد مردمی شورای شهر و روستا چه نقشی در تصمیم گیری های مدیریتی و اداره امور مناطق مختلف کشور دارد؟ شورا به منظور پیشبرد و سرعت بخشیدن به برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی شکل می‌گیرد.

خراسانی با طرح این پرسش که نقش مردم امروز در این کارزار مهم انتخاباتی چیست؟ بیان کرد: آیا باید انتخاب پارلمان محلی خود را چندان مهم قلمداد نکنند و در سایه انتخابات بزرگ‌تری که نقش ملی ایفا می‌کند ببرند؟ چه کسی باید به دفاع از حقوق به حق شهروندان شهر و روستا در منطقه بپردازد؟ هر چند انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما نباید انتخابات شوراها و نهاد مردمی را که برخاسته از قلب شهر و روستاست را تحت تأثیر آن به محاق برد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار