معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: طی دومین سال متولی نام این دانشگاه در رتبه‌بندی آسیایی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت و جایگاه آن در جدیدترین رتبه‌بندی این موسسه علمی ارتقا یافت.
کد خبر: ۹۷۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 13 June 2021

جایگاه دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی آسیایی تایمز ارتقا یافت

 

به گزارش تابناک سمنان سیف‌الله سعدالدین روز یکشنبه به رسانه ها گفت: در تازه ترین رتبه بندی آسیایی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۲۱ دانشگاه سمنان موفق شد با ارتقای رتبه نسبت به دوره قبلی در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ قرار گیرد.

وی افزود: سال ۲۰۲۰ دانشگاه سمنان در این رتبه‌بندی آسیایی جایگاه ۳۰۱ تا ۳۵۰ را کسب کرده بود.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان اظهار داشت: ۴۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۱ حضورداشتند که هفت دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرارگرفتند.

سعدالدین افزود: تعداد دانشگاه‌های ایران از ۴۰ دانشگاه در رتبه‌بندی آسیایی ۲۰۲۰ تایمز به ۴۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ رسید.

وی تصریح کرد: روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است و دانشگاهها بر اساس ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷.۵) و وجهه بین‌المللی (۷.۵)  در ترازوی سنجش قرار می گیرند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد:  پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

بر اساس رتبه بندی ۲۰۲۱ لایدن نیز که هفته گذشته اعلام شد، دانشگاه سمنان توانست با ارتقای ۲۰ پله ای نسبت به سال ۲۰۲۰، رتبه ۸۶۸ را در میان یکهزار و ۲۲۵ دانشگاه‌ برتر جهان و ۳۶ دانشگاه کشور ثبت کند.

دانشگاه سمنان ۱۴ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۶ استان این دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان پراستناد جهان شناخته می شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار