ظهور و بروز اراده ملی؛
امام جمعه شاهرود گفت: مشارکت سیاسی و حضور فعال در پای صندوق های آرا حافظ اقتدار نظام اسلامی و خار چشم دشمنان است.
کد خبر: ۹۷۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵ 19 June 2021

 

امام جمعه شاهرود: مشارکت بالای مردم خار چشم دشمنان است

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی  افزود: مردم در پای صندوقهای رای از آغازین لحظه های شروع رای گیری برای حمایت از نظام دینی و مردمی خود حاضر شدند و این بیانگر درک بالای سیاسی اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه  مردم نباید رای دادن را به ساعات پایانی روز موکول کنند ، تاکید کرد: این امر موجب ازدحام در ساعت های انتهایی روز خواهد شد.

امینی، مشارکت حداکثری را بدون در نظر گرفتن جناح بندی ها و علایق را نشانه شعور بالای مردم این شهر برشمرد و ادامه داد: شایسته سالاری باید ملاک انتخاب اصلح باشد.

در شهرستان شاهرود ۱۶۰ هزار تن واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ تن رای اولی محسوب می شوند.

برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان شاهرود ۲۰۵ تن نامزد شده اند که از این تعداد ۱۳۴ تن در شهر شاهرود ، ۱۵ تن در بیارجمند، ۱۵ تن در بسطام ، ۱۶ تن در مجن ، ۹ تن در کلاته خیج و ۱۶ تن نیز در شهر رویان برای این امر داوطلب گردیده اند .

همچنین در روستاهای این شهرستان نیز ۹۳ تن در بخش مرکزی ، بیارجمند و بسطام خود را در معرض انتخاب مردم گذاشته اند.

در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

۷۷۹ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ٢٨ خرداد پیش‌بینی شده که شامل ۴٨٢ شعبه در شهرها و ٢٩۶ شعبه در روستاها می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار