ظهور و بروز اراده ملی؛
رییس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان گفت: تخلف انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه استان تا ساعت ۱۸ گزارش نشده و انتخابات در شرایط سالم و امن در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۷۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ 19 June 2021

رییس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان: تخلف انتخاباتی گزارش نشد

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا شریفی نژاد عصر  جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هیات بازرسی انتخابات استان سمنان تا مدتی که زمان انتخابات تمدید می‌شود آماده دریافت گزارش‌های احتمالی مردم از تخلفات انتخاباتی است.

وی ادامه داد: در هر حوزه انتخابیه استان سمنان شماره تماس برای دریافت گزارش مردمی درباره تخلفات انتخاباتی اعلام شده و همچنین در تمام شعبه‌های اخذ رای یک بازرس برای نظارت بر سلامت و امنیت حضور دارد.

وی بیان کرد: ۸۴۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه در  شعبه‌های اخذ رای سیار و ثابت در استان سمنان برای نظارت بر سلامت و امنیت انتخابات امروز در استان مشارکت دارند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان تصریح کرد: به تناسب جمعیت ۲ بازرس ویژه در حوزه انتخابیه شاهرود و یک بازرس ویژه در دیگر شهرستان‌های استان شامل سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، میامی، آرادان و گرمسار حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته بازرسی در هشت شهرستان استان سمنان تشکیل شده و انتخابات در شرایط امن و سالم در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: هر شعبه اخذ رای دارای یک بازرس ثابت و هر ۱۵ شعبه اخذ رای دارای یک سربازرس است.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان گفت: مردم می‌توانند هرگونه تخلف انتخاباتی را به بازرس حوزه انتخابیه خود گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند.

۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان حضور دارند که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و ۵ هزار و نفر ۵۶۹ پسر هستند.

۴۹۵ نفر به عنوان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر برای دست یافتن به ۱۱۱ کرسی اصلی صلاحیت‌شان احراز شد.

۲ هزار و ۲۴۹ نفر نیز برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۲ هزار و ۷۴ نفر مورد تایید قرار گرفت.

۷۷۹ شعبه اخذ رای دراستان سمنان برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی است.

انتخابات شورای اسلامی تنها در شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار