در منطقه کهک شهرستان دامغان اجرا شد؛
تابناک سمنان: اسماعیل عرب معصومی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار گفت: طرح ۳۳۸ هکتار نهال‌کاری برای مقابله با پدیده بیابان‌زایی در منطقه کهک شهرستان دامغان اجرا شد.۴
کد خبر: ۹۷۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 22 June 2021

۲۲۷ هزار هکتار اراضی ملی استان بوشهر نهال کاری شد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از بیابان‌زایی در شهرستان گرمسار به ایرنا گفت: ۲۱ هزار هکتار بیابان در شهرستان گرمسار وجود دارد که کانون‌های بحرانی نیز در دل همین مناطق بیابانی شهرستانی واقع است.

اسماعیل عرب معصومی یادآور شد: ۴۸۰ هکتار آبیاری سالانه در سطح بیابانی شهرستان گرمسار نیز از دیگر اقدام‌های مقابله با بیابان‌زایی در حال اجرا است و طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی از قبیل نهال‌کاری، مدیریت چرا، حفاظت و قرق در شهرستان در سال‌های اخیر اجرا شده است.

عرب معصمومی بیان کرد: از زمانی که عملیات بیابان‌زدایی در شهرستان آغاز شد، تاکنون حدود ۱۰ هزار هکتار نهال‌کاری در اراضی بیابانی انجام شد.

وی تصریح کرد:۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات بیابان‌زدایی در قالب پروژه‌های نهال‌کاری به مساحت ۳۳۸ هکتار، به این شهرستان اختصاص یافت.

عرب معصومی با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به منظور جلوگیری از بروز گرد و غبار در این شهرستان بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه در حال حاضر گونه‌های بیابانی تاغ، قره داغ و آتریپلکس که مقاوم به خشکی هستند در پروژه بیابان‌زدایی شهرستان کشت می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار