فاطمه منصوری بیان کرد:
تابناک سمنان: فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: پارک اقتصاد دیجیتال سمنان توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان را برعهده دارد و زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار است.
کد خبر: ۹۷۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ 29 June 2021

پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در دهه فجر افتتاح می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان اظهار داشت: پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان با دغدغه‌مندی و پیگیری فراوان مدیران ارشد استان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای اداری و آموزشی با مشارکت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان در بحث تامین مکان و برنامه‌ریزی آموزشی و حمایت مرکز پارک اقتصاد دیجیتال کشور، تجهیز و تکمیل شد. 

فاطمه منصوری اظهار داشت: بهره‌برداری از دانش فناوری‌ اطلاعات با هدف افزایش ارزش افزوده، مبنای اصلی اقتصاد دیجیتال است که می‌توان با حذف موانع و تسهیل در روند ایجاد کسب و کارهای نوپا و استفاده از دانش بومی نخبگان، سهم این دانش ثروت‌ساز را در کشور به میزان فراوانی افزایش داد.

منصوری تصریح کرد: با توانمندسازی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان علاقمند به حوزه ICT، با سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به عنوان مشوق‌های این پارک در نظر گرفته شده است، زمینه ایجاد اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال یکی از بهترین شیوه‌های توسعه اقتصاد در کشور است که در استان سمنان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه، از سال ۱۳۹۸ تلاش شده‌است تا با رایزنی‌های متعد در راستای ایجاد این پارک، استان از مزایای ارزشمند بهره‌مند شود. 

منصوری ادامه داد: بی‌تردید تاسیس و راه‌اندازی این پارک در استان سمنان، که با حمایت و مساعدت استاندار، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شد، گامی موثر در راستای توسعه‌ی پایدار و رونق کسب و کارهای حوزه ICT به شمار آمده و می‌تواند موجب سهم‌آوری بیشتر برای شرکت‌های فعال در این حوزه شود. 

وی اضافه کرد: با ایجاد نخستین پارک اقتصاد دیجیتال استان، علاوه بر مهارت‌افزایی عمومی و ارتقای دانش تخصصی فعالان این حوزه و تعیین صلاحیت حرفه‌ای آنان، نیروی انسانی توانمند و خلاق با کسب آموزش‌های لازم به تولید محتوا در حوزه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال و نیز محتوای فرهنگی سالم و غنی برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌پردازند. 

منصوری افزود: همزمان با ایجاد این مرکز پیش‌بینی لازم جهت تداوم فعالیت‌ پارک در آینده در حال انجام است که در این راستا با رایزنی‌های شرکت‌های شتاب‌دهنده و کارآمد فرهنگی کشور به عنوان مجموعه‌های پشتیبان و ضامن در راستای تامین بازار محصولات تولیدی فرهنگی نسبت به خریداری محتوای تولید شده و در نهایت استقلال و استقرار کامل شرکت‌های نوپا، ضمانت‌های لازم را ارائه می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز این مرکز تا حدی به استان انتقال یافته و تا پایان هفته این تجهیزات خریداری شده جانمایی و استقرار خواهد یافت. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان نیز می‌توانند با شرکت در فراخوان پارک اقتصاد دیجیتال استان و استقرار در این مجموعه، از امکانات و تجهیزات تعبیه شده در آن بهره‌مند گردیده و بیش از پیش به رشد و توسعه استان سمنان، کمک کنند. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار