سرانجام ایکس‌باکس بازی از طریق سرویس ابری خود را به سیستم‌ عامل iOS و همچنین پلتفرم رایانه‌های شخصی آورد. این سرویس قبلاََ برای کنسول‌های ایکس‌باکس و سیستم عامل اندروید در دسترس قرار داشت، اما حالا شاهد پشتیبانی از پلتفرم‌های بیشتری هستیم.
کد خبر: ۹۷۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹ 30 June 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان برای دسترسی به این سرویس بر روی پلتفرم‌های مذکور باید مشترک ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) باشید. مایکروسافت در بیانیه‌ای تایید کرده است که برای اجرای بازی‌های مختلف بر روی این سرویس و همچنین پشتیبانی از پلتفرم‌های جدید، پایه‌ها و زیر ساخت‌های سرویس ابری (xCloud) را بهبود داده است. ارائه‌ی سرویس ابری به دارندگان سیستم عامل iOS موضوع بسیار بزرگ و مهمی است. مایکروسافت تا مدتی پیش نمی‌توانست از این پلتفرم پشتیبانی کند، اما در طول ماه‌های گذشته سخت تلاش کرد تا این اتفاق رخ دهد. در حال حاضر جمع کثیری از مخاطبین رایانه‌های شخصی و iOS می‌توانند به مشترکین گیم پس تبدیل شوند و این حرکت مثبتی برای مایکروسافت به شمار می‌رود.  ایکس‌باکس وایر (Xbox Wire) پیرامون این موضوع توییت زیر را منتشر کرد:

از امروز، سرویس بازی ابری ایکس‌باکس بر روی سخت‌افزار شخصی‌سازی شده‌ی ایکس‌باکس سری ایکس اجرا می‌شود و برای تمامی مشترکین ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت در دسترس قرار خواهد گرفت. دارندگان تبلت یا اسمارت‌فون‌های اپل و همچنین رایانه‌های شخصی با سیستم عامل Windows 10 در ۲۲ کشور مختلف از طریق مرورگر به این سرویس ابری دسترسی دارند.

خبر مهم دیگری که از توییت بالا متوجه می‌شویم این است که تمامی بازی‌ها بر روی سرویس ابری مذکور، توسط یک سخت‌افزار مشابه با ایکس‌باکس سری ایکس اجرا می‌شوند. قبلاََ بازی‌ها توسط سخت‌افزاری اجرا می‌شدند که قدرتی در سطح ایکس‌باکس وان داشت. در وبلاگ رسمی ایکس‌باکس چنین آمده است:

ما مرکز اطلاعاتی مایکروسافت را آپگرید و به‌روزرسانی کرده‌ایم تا بازی‌ها را در سطح قدرتمند‌ترین کنسول ایکس‌باکس ارائه دهیم. نتیجه بارگذاری سریع‌تر، نرخ فریم بهبود یافته و یک تجربه‌ی کاملاََ نسل بعدی است. برای رسیدن به تاخیر کمتر و بالاترین کیفیت در تجربه‌ی بازی‌های مختلف، بازی‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهند شد. در آینده ویژگی‌های جدید و نوآورانه‌ای را به این سرویس اضافه خواهیم کرد تا تجربه‌ی حاصل از بازی‌ها را بهبود دهیم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار