رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۳۹ دوز واکسن کرونا برای سالمندان شاهرود و میامی استفاده شده که از این تعداد پنج هزار و ۶۵۳ نفر دوز دوم را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۷۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 02 July 2021

پنج هزار و ۶۵۳ سالمند شاهرود و میامی دوز دوم واکسن کرونا دریافت کردند

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن با بیان اینکه از هفته گذشته توزیع و پوشش واکسیناسیون در سطح کشور شتاب بهتری پیدا کرده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکنون ۲۷ هزار و ۷۷۵ دوز واکسن کرونا تحویل گرفته که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۹۱ دوز برای تزریق به گروه های هدف استفاده شده است. 

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته به طور میانگین طی ۲۴ ساعت ۱۲۰ نفر با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد مراجعه کننده ۳۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و ۱۰ نفر از آنها در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

چمن به خیز نگران کننده شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۶۳ شهرستان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و این نگرانی وجود دارد که شاهد گسترش این وضعیت به سایر مناطق کشور باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: با این شرایطی که در کشور وجود دارد شهروندان باید همچنان با دقت، حساسیت و جدیت بیشتری رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۳۸۹ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۱۰ تیر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۳۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۶۰ تن از آنها بستری شدند، اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۶۰ تن رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار