مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور از کاهش عمل‌های پیوند کلیه در دوران کرونا در سطح کشور خبر داد
کد خبر: ۹۷۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 04 July 2021

کاهش عمل‌های پیوند کلیه و دغدغه این روزهای تنها متولی پیوند زنده کشور

 

به گزارش تابناک سمنان  اعظم پناهی مهر، در سفر به سمنان و در دیدار با معاون استاندار اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کلیوی در کشور زیر پوشش این انجمن قرار دارند که در سال گذشته برای ۶۰۰ نفر از آنها عمل پیوند کلیه انجام شد.

وی از کاهش عمل‌های پیوند کلیه در دوران کرونا در کشور خبر داد و افزود: هر چند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بیمارستان‌های کشور عمل‌های پیوند کلیه به‌ویژه در برخی از استان‌ها کاهش یافته است، اما انجمن بیماران کلیوی در حال آسیب شناسی و تسهیل‌گری انجام عمل پیوند کلیه برای جامعه هدف است.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور ادامه داد: ویروس کرونا برای بیماران کلیوی دو برابر افراد سالم، مشکلات ایجاد کرده و با توجه به اینکه بیماران دیالیزی هفته‌ای سه بار باید وارد مراکز درمانی شوند در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارد. البته خوشبختانه، با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا برای این گروه از بیماران خاص آغاز و در دست اجرا است.

وی با اشاره به وضعیت در دسترس بودن داروهای این بیماران گفت: در بخش تامین داروی مورد نیاز برای مدتی نوسان و مشکلاتی وجود داشت، اما در زمان حاضر وضعیت بهتر شده هر چند هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد که باید برطرف شود.

پناهی‌مهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر بیمار کلیوی بعد از پیوند نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، مهم‌ترین دغدغه انجمن در زمان حاضر روان سازی در عمل پیوند کلیه است.

وی افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، انجمنی مردم نهاد بدون هیچ بودجه دولتی است و تمام خدمات آن با کمک خیران و نیک اندیشان انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور تصریح کرد: نجمن حمایت از بیماران کلیوی با ۴۰ سال سابقه به عنوان تنها متولی پیوند زنده در ایران است که در حوزه‌های متفاوت خدماتی، معیشتی، درمانی، دارویی، ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند و در تعامل مستقیم با بیمار نقش تسهیل‌گری دارد.

وی اضافه کرد: برای حمایت از بیماران کلیوی با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین پنج تا ۵۰ میلیون تومان وام برای بیماران دهک‌های یک تا چهار تعلق گرفته و هر استان بسته به بودجه و تعاملی که با بانک‌ها دارند، وام‌های قرض الحسنه برای این افراد پرداخت می‌کنند.

این خیر نیک‌اندیش معتقد است: هرچند انجام اهدا کلیه از خانواده و خویشاوندان امری زیباتر است، اما هدف اصلی انجمن بیماران کلیوی، اهدای عضو از مرگ مغزی‌ها است که این فرهنگ ایثار باید در بین مردم ترویج شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار