مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، میزبانی شاهرود از کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی شاهرودی را نقطه عطف فرهنگی دراستان دانست و گفت: آثار فاخری از زندگی این عالم تولید شده است.
کد خبر: ۹۷۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ 06 July 2021

کنگره آیت‌الله‌ العظمی شاهرودی نقطه عطف فرهنگی در استان سمنان است

 

به گزارش تابناک سمنان  فرشید فلاح لاله زاری  ضمن بیان اینکه این رویداد مهم روز هفدهم تیرماه در شاهرود برگزار می‌شود، بیان کرد: فضای باز مجموعه تازه تأسیس شهرداری شاهرود میزبان این کنگره است.

وی برگزاری این رویداد با حضور وزیر ارشاد را نقطه عطف فرهنگی و نکوداشت مفاخر شهرستان شاهرود و استان سمنان دانست و تاکید کرد: شناساندن این مفاخر به دنیا و کشور یکی از مهمترین محورهای این کنگره است.

تقدیر از مفاخر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این کنگره از آن جهت نقطه عطف است که می‌تواند شروعی بر تولیدات فاخر فرهنگی حول محور نکوداشت مفاخر استان باشد، گفت: الگوسازی برای نسل جوان در زمره محورهای این رویداد است.

فلاح لاله زاری با بیان اینکه شخصیت والای آیت الله العظمی شاهرودی به مثابه یکی از مهمترین مراجع تشیع دارای ابعاد و ویژگی‌هایی است که در این کنگره قصد داریم آنها را به جوانان بشناسانیم، گفت: آثار فاخری از جمله فیلم و کتاب از زندگی این عالم ربانی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه آیت الله العظمی حسینی شاهرودی گوهری نایاب و کمیاب در کشور در عرصه فرهنگ دینی کشور و حتی جهان تشیع است، افزود: این نکوداشت در واقع با ۴۰ سال تأخیر برگزار می‌شود زیرا ایشان حق زیادی بر گردن دیانت و تشیع دارند و متعلق به تمام ایران و جهان تشیع هستند.

تهیه زندگی نامه آیت الله العظمی شاهرودی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در تدوین زندگی نامه ایشان سعی شده تا از هنرمندان خوبی بهره‌گیری شود، گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در راستای وظایف خود کارگروه علمی و مشورتی تشکیل داد تا از بین نخبگان و فرهیختگان استان شخصیت‌های مختلف فرهنگی را بررسی کند که اولویت را به برگزاری نکوداشت آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی قرار دادند.

فلاح لاله زاری با بیان اینکه علاوه بر تولیدات علمی و چاپ کتاب‌های حوزوی و دینی این عالم ربانی، بخشی از تقریرات شاگردان از درس‌های این فقیه نیز در زمینه تولیدات فرهنگی و هنری کنگره لحاظ شده است، تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد مهم آماده شده و امیدواریم بتوانیم به خوبی میزبان این کنگره باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از آثار تولید شده در روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه در همایش ملی شاهرود و بخش‌های دیگر نیز در همایش ملی مشهد و قم رونمایی خواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم در هر سه سطح یعنی شاهرود، مشهد و قم بتوانیم شاهد برگزاری هر چه بهتر این کنگره مهم باشیم.

تولیدات فاخر فرهنگی

دبیر اجرایی کنگره آیت‌الله العظمی شاهرودی نیز در این نشست با بیان اینکه تولیدات فاخر فرهنگی و هنری از زندگی این عالم ربانی تهیه و در مراسم کنگره به نمایش در می‌آید، گفت: یکی از تأکیدات ما مقام شامخ علمی و تأثیر گذاری این عالم ربانی در جهان تشیع و مرجعیت بوده است.

حجت الاسلام عباس نصیری فرد با بیان اینکه بیش از یک هزار عکس و تصویر از این عالم ربانی گردآوری و در کتاب اصلی که قرار است در کنگره ملی قم، رونمایی خواهد شد، تاکید کرد: برای کنگره روز هفدهم تیرماه در شاهرود نیز برنامه‌های خوبی با محوریت شناساندن این عالم ربانی به خصوص به جوانان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رونمایی از رمان «گت آقا» با عنوان زندگی ایشان، ۱۰ نمایشنامه رادیویی از زندگینامه ایشان، فیلم زندگی نامه و مصاحبه با شاگردان و نزدیکان این عالم ربانی و… از جمله برنامه‌هایی است که برای کنگره تدارک دیده شده است.

رونمایی از آثار هنرمندان

رئیس اداره ارشاد اسلامی شاهرود نیز در سخنانی با بیان اینکه روز ۱۷ تیرماه همایش ملی گرامی داشت مقام علمی و مرجعیت عالم ربانی آیت الله العظمی شاهرود در شاهرود برگزار می‌شود، گفت: طبق برنامه اعلامی، ۲۸ تیرماه در مشهد و کنگره اصلی روز چهارم مردادماه در قم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رضا مهدیان با بیان اینکه معرفی آثار آیت الله العظمی شاهرودی یکی از اهداف و محورهای این کنگره است، ابراز داشت: ۱۳ عنوان کتاب در ۵۵ جلد که از این تعداد هفت عنوان از تالیفات آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی به چاپ رسیده و در کنار دو مستند تصویری از زندگی ایشان به عنوان مکمل برنامه‌های کنگره رونمایی خواهند شد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی، ۱۵ تصویر گرافیکی نیز از آیت الله العظمی شاهرودی در این شهرستان تهیه و در روز کنگره در شهرداری شاهرود رونمایی می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار