رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: کاهش رفت و آمد مردم به مناطق همجوار که وضعیت قرمز کرونایی دارند برای جلوگیری از سیر افزایشی ابتلا به کرونا در شهرستان‌های شرقی استان سمنان ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۷۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 07 July 2021
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: تردد به مناطق قرمز کرونایی محدود شود

 

 

به گزارش تابناک سمنان  رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه وضعیت قرمز کرونایی در مناطق همجوار شهرستان شاهرود توسعه یافته است، افزود: رفت و آمد به مناطق همجوار باید به صورت کنترل شده و هوشمندانه انجام شود تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهرستان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در آمار ابتلا بیماری کووید۱۹ ، افزایش نسبی در شرق استان سمنان را شاهد هستیم، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته پاسخ  ۴۲ مورد نمونه آزمایشگاهی در شهرستان های شاهرود و میامی مثبت اعلام شد.

چمن از بستری ۱۳ بیمار کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود خبر داد و اظهار داشت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس جهش یافته دلتا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مشاهده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توصیه کرد: همچنان شهروندان  باید از شرکت در اجتماعات، گردهمایی ها و دورهمی ها پرهیز کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را جدی گرفته تا وضعیت موجود حفظ بلکه بهبود یابد.

وی با بیان اینکه روند کرونا در کشور کماکان افزایشی است، افزود: بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونای کشور ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۲ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۹۵ تن رسید.

همچنین از دیروز(دوشنبه) تا امروز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۷۳۳ تن از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۳ تن رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار