با تلاش پلیس فتای استان سمنان؛
مجرم سایبری که در یک گروه شبکه اجتماعی با عنوان اژد‌های ۸۵، فیلم و تصاویر غیر اخلاقی منتشر می‌کرد، با تلاش پلیس فتای سمنان دستگیر شد.
کد خبر: ۹۷۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 07 July 2021

پلیس فتا سمنان | پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

 

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی و رصد مستمر خود در شبکه‌های اجتماعی ، در شبکه اجتماعی واتساپ یک گروه با عنوان اژد‌های ۸۵ را شناسایی کردند که در آن فیلم و تصاویر غیر اخلاقی و نامتعارف منتشر می شد.

وی افزود : پلیس با بررسی اطلاعاتی و تخصصی توانست پروفایل انتشار دهنده را شناسایی و در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضایی عامل اصلی گروه را شناسایی کرد.

سرهنگ حسین صادقی  بیان کرد : متهم پس از دستگیری در ابتدا سعی به گمراه کردن و قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با ادله دیجیتال به بزه ارتکابی خود اعتراف و ضمن ابراز پشیمانی از کرده خود ، هدف از این اقدام را سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.

بر اساس ماده۷۴۲ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار